اصفهان؛

میراث فرهنگی استان اصفهان به 6 منطقه تقسیم می شود

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت:این استان با 24 شهرستان، نقشی مهم در توسعه اقتصادی و فرهنگی کشور در حوزه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فریدون اله یاری امروز در نشست یک روزه مدیران میراث فرهنگی 24 شهرستان استان، افزود: بدون شک معتقدیم سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نقش مهمی در توسعه فرهنگی و اقتصادی کشور ایفا می کند.
وی افزود: بنابراین، سازمان میراث فرهنگی به عنوان متولی توسعه در حوزه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مسئولیتی سنگین و مهم برعهده دارد.
مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان افزود: این استان با 24 شهرستان، نقشی مهم در توسعه اقتصادی و فرهنگی کشور در حوزه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دارد.
وی تصریح کرد: تاکنون از ظرفیت های فراوان شهرستان های این استان در سه حوزه یاد شده بصورت شایسته بهره گیری نشده است.
اله یاری اظهار کرد: برای چابک و کاربردی شدن فعالیت های اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری در 24 شهرستان استان و همچنین ایجاد هم افزائی بین شهرستان ها، حوزه فعالیت های این اداره کل در شهرستان ها به 6منطقه تقسیم خواهد شد.
وی افزود: یکی از مسئولین شهرستانها بصورت دوره ای دبیری هریک از این مناطق را برعهده خواهد گرفت.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان اضافه کرد: بر اساس تقسیم بندی های به عمل آمده ادارات و نمایندگی های میراث فرهنگی استان اصفهان در 6 منطقه شمال، جنوب، شرق و غرب استان، شهرستان اصفهان و منطقه مرکزی استان متمرکز خواهند شد.
وی بیان کرد: با ایجاد دبیرخانه در مناطق یاد شده، فعالیت ها در حوزه های میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری در پهنه استان بیش از گذشته نهادینه خواهد شد.
اله یاری تصریح کرد: مرحله اول این طرح از اول بهمن به مدت سه ماه اجرا و فرآیند فعالیت های آن تا پایان فروردین احصا خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه بر اساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است تا سه ماه آینده با استخدام نیروهای کارشناسی جدید نمایندگی های بیشتر شهرستان ها به اداره ارتقا یابند و برخی اختیارات اداره کل به مناطق تفویض شود، ابراز امیدواری کرد: با تخصیص اعتبارات لازم تا سه ماه آینده، فعالیت های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بویژه در حوزه مرمت ابنیه تاریخی شهرستان ها توسعه یابد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان، نشست یک روزه مدیران و فرماندهان یگان حفاظت میراث فرهنگی 24 شهرستان این استان روز چهارشنبه در این اداره کل برگزار شد.
ستان اصفهان با بیش از 22 هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و 850 مورد آن به ثبت ملی و چهار اثر آن به نام های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.
این استان همچنین در تولید صنایع دستی از جایگاه بالایی برخوردار است و براساس اعلام اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، در حال حاضر بیش از 18 هزار هنرمند در بیش از 196 رشته صنایع دستی در این استان فعالیت می کنند.
شورای جهانی صنایع دستی ، 14مهر سال گذشته اصفهان را از بین شش شهر جهان که نامزد ثبت جهانی صنایع دستی شده بودند به عنوان شهر جهانی صنایع دستی برگزید.




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.