دومین نشست توسعه صنایع دستی اردستان و زواره برگزار شد

با حضور بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور، دومین نشست توسعه صنایع دستی اردستان و زواره برگزار شد.

دومین نشست توسعه صنایع دستی اردستان و زواره برگزار شدبه گزارش حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری؛ دومین نشست توسعه صنایع دستی اردستان و زواره با حضور بهمن  نامور مطلق معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی، طباطبایی‌نژاد نماینده محترم مردم اردستان در مجلس، غیور فرماندار اردستان، فریدون اللهیاری مدیر میراث استان اصفهان، عزیزی مدیر کل پایگاه‌های میراث و جمعی از مدیران و کارشناسان حوزه صنایع دستی در محل معاونت صنایع دستی برگزار شد.

این نشست پیرو جلسه پیشین در سفر بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی به اردستان و زواره که (آذر ماه گذشته) انجام شده بود تشکیل شد. مسائل، مشکلات و راهکارهایی حول محور توسعه صنایع دستی این  شهرستان و توابع آن در استان اصفهان پیگیری و مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور در این نشست با تاکید بر لزوم توجه به ظرفیت‌های استانی و ارتقا و توسعه آنها گفت: راه اندازی فوری پایگاه میراث زواره و تامین منابع مالی آن، تخصیص و ارسال بودجه آموزشی استانی به ادارات شهرستانها، ایجاد و تقویت تشکیلات اداری، ثبت  تمام کارگاه‌ها و شاغلین صنایع دستی بصورت دقیق، کمک و یاری در اعطای تسهیلات به داوطلبین هنرمند شاغل در شهرستانها ، ایجاد نمایشگاهی از آثار هنرمندان صنایع دستی اردستان در تهران و بازدیدهای آتی از شهرستان اردستان و زواره  را می توان از تصمیمات اتخاذ شده و دستاوردهای  این جلسه‌ها عنوان کرد‌. 

در ادامه فریدون اللهیاری مدیر کل میراث فرهنگی اصفهان با تشکر از بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور برای عنایت و پیگیر بودن وی در توسعه صنایع دستی سایر شهرستانهای استان اصفهان عنوان کرد: ایجاد پایگاه میراث زواره و تفویض نمایندگی به شهرستان دو رویداد مهم در راستای ارتقا و رشد و توسعه در شهرستان است، وی همچنین با ارائه پیشنهاداتی خواستار احیای رشته های منسوخ این ناحیه و ایجاد ساختار تشکیلاتی در سطح کل شهرستان‌های این منطقه شد که باعث رونق بازار فروش می شود.

در ادامه این نشست فرماندار اردستان نیز با تشکر از همت و حسن نظر معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور ادامه داد: باید فرصتی ایجاد کنیم تا مردم را در این توسعه شریک کنیم  و با ایجاد  انگیزه و مشوق هایی در این زمینه آنها ترغیب به شرکت در این مقوله بنماییم. 

عزیزی مدیر کل پایگاههای کشور نیز گفت: با پایگاه شدن شهر زواره می توان بسیاری از ظرفیت‌های منطقه را اجرایی کرد و برنامه های زیادی را برای توسعه میراث صنایع دستی و گردشگری در سطح شهرستان انجام داد، همچنین ما نهایت همکاری را برای توسعه همه جانبه انجام می دهیم.

در بخش دیگری از این نشست، طباطبایی نماینده مردم اردستان در مجلس شورای نیز چنین گفت: کاستی هایی داریم در سطح شهرستان در هر سه زمینه میراث، صنایع دستی و گردشگری و بنده از اهتمام و توجه دکتر نامور مطلق بسیار متشکرم که به هرحال ما را از سایه صنایع دستی کشور به  اسم اصفهان خارج کرده و توجه به خود ظرفیت‌های اردستان و شهرستانهای تابعه دارد، چون به هرحال ما همواره به اصفهان وابسته بودیم، اما این جدیت شما نوید بخش است و ما امیدواریم به سایر دوستان در سایر معاونت‌ها هم سرایت کند.

به گزارش روابط عمومی معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور در پایان این نشست بهمن نامور مطلق به جمع بندی مطالب ارائه شده ، پیشنهادات و بررسی مشکلات و راهکارهای مطرح شده پرداخت .


انتهای پیام /

   
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار