دامغان؛

دستگیری 30 شکارچی غیرمجاز از ابتدای سال‌جاری تاکنون

شکار حیات‌وحش طی چند سال اخیر در شهرستان دامغان با کاهش جدی روبرو بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از دامغان ؛ رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان دامغان گفت: شکار حیات‌وحش طی چند سال اخیر در این شهرستان با کاهش جدی روبرو بوده است.

فرامرز اسفندیاری با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون 17 پرونده تخلف شکار در شهرستان تشکیل شده افزود: در مجموع 30 شکارچی غیرمجاز در ارتباط با این 17 پرونده دستگیر شدند.

وی از معرفی این شکارچیان به دستگاه قضایی خبر داد و تصریح کرد: خوشبختانه دستگاه قضایی ارتباط بسیار خوب و تنگاتنگی با این اداره در برخورد با متخلفین شکار داشته که جای تقدیر و تشکر دارد.

اسفندیاری بر لزوم فرهنگ‌سازی در خصوص حفاظت از حیات وحش تاکید کرد و اظهارداشت: خوشبختانه در شهرستان دامغان به واسطه فرهنگ غنی و کهن آن، زمینه‌های مناسبی برای فعالیت‌های فرهنگی وجود دارد.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان دامغان به تقدیر از همکاری‌های عموم مردم و خصوصا جوامع محلی در حفاظت از زیست‌گاه‌ها و حیات‌وحش پرداخت و گفت: امروز مردم ، تشکل‌های مردم‌نهاد، دوستداران محیط‌زیست، جوامع محلی و...همه در تعامل خوبی با محیط‌زیست شهرستان هستد.

وی افزایش جمعیت حیات‌وحش را نتیجه این همراهی و همدلی دانست و افزود: براساس آخرین سرشماری حیات‌وحش منطقه و مشاهدات محیط‌بانان جمعیت حیات‌وحش در زیستگاه‌های دامغان با افزایش قابل توجهی روبرو بوده است.

انتهای پیام/ م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.