اهواز؛

صادرات میلیون ها تن کالاهای غیر نفتی از خوزستان

رئیس اداره بازرگانی خارجی صنعت و معدن خوزستان از صادرات بیش از ۱۲.۵ میلیون تن کالاهای غیر نفتی از این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،یونس حسین‌نژادیان رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان اظهار کرد: صادرات کالاهای غیرنفتی استان خوزستان در ۹ ماهه امسال به وزن ۱۲ میلیون و ۶۹۲ هزار و ۲۳۲ تن و به ارزش ۴ میلیارد و ۳۶۶ ملیون و ۸۰۷هزار دلار بوده است.

وی در خصوص میزان صادرات از استان خوزستان در 9 ماهه سال 95 گفت: صادرات کالاهای غیر نفتی استان خوزستان در 9 ماهه امسال به وزن 12 میلیون و 692 هزار و 232 تن و به ارزش 4میلیارد و 366 ملیون و 807هزار دلار است.

حسین‌نژادیان افزود: عمده اقلام صادراتی خوزستان محصولات شیمیایی، پتروشیمی، فولاد، سنگ، آهن، لبنیات، معدن، ماشین‌آلات کشاورزی و میوه و تربار بوده است.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان درباره بازار هدف بیان داشت : چین، عراق، کویت، امارات، افغانستان، هند، آذربایجان و ایتالیا از جمله کشورهای مقصد صادرات از استان خوزستان به شمار می‌روند.

وی گفت: صادرات به کشور عراق در این مدت با احتساب سایر گمرکات به وزن 3میلیون و 664 هزار تن و به ارزش یک میلیارد و 165 میلیون و 244 هزار دلار برآورد شده است.

حسین‌نژادیان با اشاره به واردات اظهار کرد: میزان واردات در این مدت نیز به وزن 11میلیون و 404 هزار و 313 تن و به ارزش 4 میلیارد و 822 میلیون و 225 هزار دلار بوده است.

وی همچنین در خصوص عمده اقلام وارداتی استان خوزستان افزود: ذرت، سویا، گندم، شکر خام، روغن خام، آهن‌آلات و فولاد از اقلامی بوده‌اند که از کشورهای چین، امارات، هند، آلمان، تایلند، ترکیه، مالزی، برزیل و آذربایجان وارده شده‌اند.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار