برگزاری نکوداشت پژوهشگر برجسته نهج البلاغه در بوشهر

آیین نکوداشت دکتر سید محمد مهدی جعفری پژوهشگر برجسته کشور در حوزه نهج البلاغه در در دانشگاه خلیج فارس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس بنیاد ملی نخبگان استان بوشهر در این آیین گفت: برای تجلیل از شخصیت دکتر جعفری به عنوان پژوهشگر برجسته و مفسر نهج البلاغه آیین تکریم در 2بخش علمی و اجتماعی تعریف شد.
 
رضا آذین افزود: بخش تکریم علمی این استاد دانشگاه در بوشهر و بخش اجتماعی آن نیز به میزبانی شهر برازجان مرکز شهرستان دشتستان زادگاه این شخصیت علمی، ادبی، فرهنگی و با سابقه مبارزات سیاسی، برگزار می شود که در جریان آن شخصیت های برجسته فرهنگی و مسئولان استانی حضور می یابند. 

وی اظهار کرد: تکریم و نکوداشت دانشمندان، فرزانگان و فرهیختگان استان بوشهر برای فرهنگ سازی، ترویج علم، گفتمان علمی برای رسیدن به جامعه فرهیخته و دانش بنیان یک امر اساسی است که نسبت به آن اهتمام ویژه داریم. 

آذین بیان کرد: در این ارتباط انتظار می رود سازمانهای علمی، فرهنگی و مردم نهاد استان بوشهر برنامه های مدونی برای بهره گیری از ظرفیت های علمی و فرهنگی سید محمد مهدی جعفری در استان بوشهر اجرا کنند. 

وی تاکید کرد: جعفری به عنوان یک نهج البلاغه شناس گنجینه ای گرانبها با محتوای درک و شناخت عمیق نسبت به کلام امیر مومنان علی (ع) است که در این راه یکی از پیشگامان عرصه معرفی نهج البلاغه به شمار می رود.

دکتر سید محمد مهدی جعفری استاد دانشگاه و پژوهشگر و مفسر برجسته نهج البلاغه گفت: نهج البلاغه تنها یک کتاب علمی نیست بلکه راهنمای عمل انسانی است.

وی افزود: در سایه تعلیم الهی و انسان ساز قرآن، باید کلام گهربار نبوی و امیر مومنان (ع) را در حیطه وظیفه های انسانی خود به عنوان الگوی کار قرار دهیم.

جعفری اضافه کرد: در این ارتباط نیاز است که شناخت خوبی نسبت به مکان و زمان قرار گرفتن در آن دست پیدا کنیم.

پخش مستند زندگی دکتر سید محمد مهدی جعفری به عنوان مفسر نهج البلاغه و تجلیل از این شخصیت برجسته از دیگر برنامه های این آیین نکوداشت بود.

انتهای پیام /پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.