غول بانکی اچ اس بی سی بخشی از فعالیت هایش را از لندن به پاریس منتقل می کند

بانک بین المللی انگلیسی اچ ‌اس ‌بی ‌سی اعلام کرد بخشی از فعالیت هایش را از لندن به پاریس منتقل خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ بانک بین المللی انگلیسی اچ ‌اس ‌بی ‌سی روز چهارشنبه و همزمان با بروز تنش در مجلس عوام بر سر اظهارات «ترزا می» نخست وزیر انگلیس درمورد خروج کامل از اتحادیه اروپا، اعلام کرد بخشی از فعالیت هایش را از لندن به پاریس منتقل خواهد کرد.

«استورات گالیور» مدیر اجرایی اچ ‌اس ‌بی ‌سی در گفتگو با بلومبرگ تایید کرد این غول بانکی انتقال فعالیت های قسمتی از بخش سرمایه گذاری اش که تامین کننده 20 درصد درآمد این بانک از این بخش است، را در دستور کار قرار داده است.

گالیور افزود: با اجرای این برنامه حدود یک هزار نفر از نیروی کار اچ اس بی سی از لندن به پایتخت فرانسه منتقل خواهند شد.

گفته می شود بانک اچ ‌اس ‌بی ‌سی در حال حاضر در لندن 5 هزار کارمند دارد که در حدود یکهزار نفرشان دستخوش این جابجایی می شوند.

این بانک در سال 1865 توسط بانکدار اسکاتلندی توماس ساترلند، در هنگ کنگ که از مستعمرات بریتانیا بود، تاسیس شد و در حال حاضر به‌عنوان یکی از بزرگترین بانک‌های جهان شناخته می ‌شود.

این بانک مالک شبکه ‌ای از هفت هزار و 200 شعبه بانکی در 85 کشور جهان است. در سال 2012 این بانک با دارایی خالص 2هزار و 693 تریلیون دلار به ‌عنوان بزرگترین بانک جهان، بر پایه میزان دارایی ‌ها شناخته شد.

سهام بانک اچ ‌اس ‌بی ‌سی در بازارهای بورس لندن، بازار بورس نیویورک، بورس اوراق بهادار هنگ کنگ، بورس یورونکست پاریس و بورس اوراق بهادار برمودا معامله می ‌شود.

این در حالی است که «ترزا می» نخست وزیر محافظه کار انگلیس روز گذشته در جریان سخنرانی اش با بیان اینکه دولتش برای برکسیت برنامه دارد، بر خروج کامل از اتحادیه اروپا که دربرگیرنده خارج شدن از بازار واحد اروپایی و اتحادیه گمرکی اروپا است، تصریح کرد.

اما بسیاری از شرکت‌های بزرگ خصوصاً شرکت‌های خودروسازی و بانک‌های بین‌المللی مستقر در انگلیس پیش‌ازاین تهدید کرده‌اند که در صورت خروج این کشور از بازار واحد اروپایی،بخشی از فعالیت خود را به سایر کشورهای اروپایی از جمله فرانسه و آلمان منتقل خواهند کرد.

اکثر فعالیت ها و معاملات بانک ها و نهادهای مالی انگلیسی با تبعیت از قوانین حاکم بر اتحادیه اروپا صورت می گیرد.

«ژان کلود یونکر» رئیس کمیسون اروپا در واکنش به اظهارات «ترزا می» گفت: موضع اصلی ما تغییر نکرده است. منتظر می مانیم تا با توجه به ماده 50 پیمان لیسبون مذاکرات آغاز شود. پس از آن تصمیم می گیریم. مذاکرات خیلی خیلی خیلی سختی خواهیم داشت. مانند یک کشور خارج از اتحادیه اروپا با بریتانیا رفتار می شود.

در همه‌پرسی 23 ژوئن ( سوم تیرماه ) 51.9 درصد مردم بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا و 48.1درصد آنها به ماندن در این اتحادیه رأی دادند.

نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد قصد دارد ماده 50 پیمان لیسبون را تا پیش از پایان مارس 2017 (11 فروردین) فعال سازد که این مساله آغازگر روند مذاکرات درباره خروج انگلیس از این اتحادیه خواهد بود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار