آمریکا رهبر صرب های بوسنی و هرزگوین تحریم را کرد

آمریکا «میلوراد دودیک» رئیس جمهوری صربسکا بوسنی و هرزگوین را تحریم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی بالکان، 'مورین کورماک' سفیر آمریکا در بوسنی و هرزگوین اعلام کرد، دفتر کنترل دارایی خارجی آمریکا OFAK که لیست اشخاص حقیقی و حقوقی را در ممنوعیت ورود آنها به آمریکا و مسدود کردن دارایی های افراد اعلام می کند از قرار گرفتن میلوراد دودیک در لیست سیاه آمریکا خبر داد.

سفیر آمریکا در بوسنی و هرزگوین در شبکه تویتری خود نوشت، تحریم دودیک به وسیله آمریکا بخاطر این است که اعمال وی در مغایرت با مفاد توافقنامه دیتون و در مخالفت با دادگاه قانون اساسی بوسنی و هرزگوین و قوانین این کشور است.

وی افزود، این اقدام تعهدات آمریکا نسبت به توافقنامه دیتون، حاکمیت و تمامیت ارضی بوسنی و هرزگوین و ائتلاف این کشور در مراحل اروپایی را نشان می دهد.

سفیر آمریکا اعلام کرد، تحریم های آمریکا بر میلوراد دودیک رئیس جمهوری صربسکا بوسنی و هرزگوین از روز چهارشنبه 18 ژانویه( 29 دیماه) رسما به اجرا گذاشته شده است.

بر این اساس علاوه بر ممنوعیت سفر میلوراد دودیک به آمریکا تمامی دارایی های وی در این کشور را مسدود و هیچ گونه نقل و انتقال مالی با آمریکا نمی تواند داشته باشد.

تحریم‌های آمریکا علیه دودیک زمانی اعمال شد که وی برای شرکت در مراسم تحلیف دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دعوت شده بود ولی صدور روادید برای وی در سفارت آمریکا در سارایوو صادر نشد.

میلوراد دودیک پس از اعلام تحریم آمریکا در جمع خبرنگاران در بانیالوکا جمهوری صربسکا بوسنی و هرزگوین گفت که این تحریم علیه وی نیست بلکه تحریم کسانی است که در انتخابات اخیر ریاست جمهوری آن کشور شکست خورده اند.

دودیک با اشاره به اینکه به چنین تصمیمی افتخار می کند و آن را بعنوان مجازات حس نمی کند، گفت: اگر کسی فکر می کند که می تواند بر مواضع سیاسی وی تاثیر بگذارد، اشتباه بزرگی کرده است و این تصمیم سفیر امریکا در بوسنی است.

وی افزود، سفیر آمریکا در بوسنی و هرزگوین باید عنصر نامطلوب در این کشور اعلام شود و بخاطر دخالت در امور داخلی دیگر کشورها و نقض توافق نامه دیتون پیگیرد قانونی قرار بگیرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار