شهرکرد؛

افتتاح پایگاه اجرایی مطالعه کوهورت در شهرکرد

پایگاه اجرایی مطالعه کوهورت دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد افتتاح شد.

افتتاح مرکز کوهورت در شهرکرد
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ پایگاه اجرایی مطالعه کوهورت دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری با حضور رضا ملک زاده معاون تحقيقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، با هم‌گروه 10 هزار نفری در مناطق شهری و روستایی در شهرکرد افتتاح شد.

مرکز کوهورت در زمینه توسعه مطالعات و تحقیقات هم‌گروهی بالینی و آینده‌نگر برای پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر در راستای ارتقای سلامت جامعه فعالیت می کند.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت در این باره گفت: مرکز کوهورت به منظور پایش سلامت و برنامه‌ریزی بهداشتی و درمانی و همچنین پژوهش در جهت ارتقای سلامت و افزایش طول عمر جامعه افتتاح گردید.
 
رضا ملک‌زاده با اشاره به استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای برای انتخاب هم‌گروه افزود: در مرکز تحقیقات مدل‌سازی در سلامت، افرادی به عنوان هم‌گروه آینده‌نگر انتخاب و طی مدت 20 سال سلامت آن‌ها به صورت مستمر و رایگان در راستای مطالعات کوهورت و کشف علل بیماری‌های غیر واگیر پایش می‌شود.
 
وی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری یازدهمین استان کشور در راه اندازی مرکز کوهورت است خاطرنشان کرد: در کشور 200 هزار نفر تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند که سهم استان چهارمحال و بختیاری 10 هزار نفر شامل 2 هزار و 500 نفر از روستاهای بخش مرکزی شهرستان‌ اردل و 7 هزار و 500 نفر از جمعیت شهری در ناحیه 2 شهرکرد می باشد.
 
ملک زاده اضافه کرد: سن افراد انتخاب شده برای اجرای این پروژه علمی و تحقیقاتی بین 35 تا 70 سال است.
 
حسین پوستچی مجری طرح کوهورت هم هدف از اجرای این طرح را شناسایی ریز فاکتورهای بیماری‌های غیر واگیر برشمرد و گفت: نتایج تحقیقات مراکز کوهورت سراسر کشور در مجلات معتبر منتشر و براساس این نتایج، سیاست‌گذاری‌های مربوط به ارتقای سلامت جامعه انجام می شود.
 
افتتاح آزمایشگاه و بیو بانک کوهورت و پژوهشکده علوم سلامت دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان از دیگر برنامه های سفر یک روزه معاون وزیر بهداشت به چهارمحال و بختیاری می باشد.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار