کرمانشاه؛

پیچیده ترین اختراع بشر

معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: شهرسازی پیچیده ترین اختراع بشر است.

گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاهمجتبی نیک کردار گفت: شهر از یک منظر حاصل یک نگاه سیاسی اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و البته نگاه آمرانه حکمرانان است.

وی ادامه داد: امروز در سراسر ایران انواع شهرها را با تیپولوژیهای مختلف می بینیم و مردم هوشمند ایران درتمام طول تاریخ شهرها را به گونه ای ساخته اند که باوجود تمام محدودیت ها، نهایت آرامش را فراهم کرده است.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: پیشینیان ما همواره منطبق با نیازها پیش رفته اند، اما متاسفانه معماری امروز به سمت یک بی هویتی کامل می رود که باید از این آسیب ها جلوگیری کنیم.

نیک کردار تصریح کرد: یکجانشینی در کرمانشاه سابقه ای بیش از هشت هزار سال دارد و این را گنج دره هرسین می گوید، لذا نا باید به این گذشته پربارمان افتخار کنیم و آن را ارج نهیم.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: وجود بیش از چهار هزار اثر تاریخی در یک وسعت ۲۴ هزار کیلومتر مربع شوخی نیست، یک افتخار کم نظیر است که باید از آن به عنوان یک خمیرمایه برای آینده استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: در دوران قبل از انقلاب، جهانیان ایران را با نفت و فرش می شناختند، اما مفتخریم که امروز جهانیان، ایران را به تاریخ، تمدن و عظمتش می شناسند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.