دستور یک قاضی فدرال برای انتشار تصاویر زندان ابوغریب

یک قاضی فدرال حکم داد وزارت دفاع آمریکا باید تصاویر زندان ابوغریب را منتشر کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، یک قاضی فدرال آمریکا با صدور حکمی، وزارت دفاع این کشور را ملزم کرد مجموعه تصاویری را منتشر کند که نشان می‌دهد ارتش آمریکا چگونه با زندانیان در زندان ابوغریب و دیگر زندانها در عراق و افغانستان رفتار می کند.

"آلوین هیلرستین" قاضی فدرال منهتن اعلام کرد: شایسته است این تصاویر منتشر شود؛ چرا که اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا مشخص نکرد چرا انتشار این تصاویر، زندگی آمریکایی‌ها را در خارج با خطر مواجه می کند.

رویترز در ادامه اعلام کرد: حکم هیلرستین در واقع یک پیروزی برای انجمن آزادی‌های مدنی آمریکا و دیگر گروه های مدافع حقوق کهنه‌سربازان به حساب می‌آید؛ چرا که آنها سال 2004 با انجام شکایتی قضایی خواستار انتشار این تصاویر به موجب قانون آزادی اطلاعات فدرال آمریکا شدند.

برخی تصاویر که بدرفتاری آمریکایی‌ها با زندانیان ابوغریب را نشان می داد، در سال 2004 منتشر شد و برخی از زندانیان اعلام کردند بوسیله آزار و اذیت های بدنی و جنسی و نیز شوک الکتریکی و اعدام‌های ساختگی شکنجه شده‌اند.

رویترز به نقل از "لورنس لاستبرگ" یکی از وکلای شاکیان این پرونده نوشت: "این تصاویر، موضوعی ناراحت‌کننده در تاریخ ماست؛ مسأله ای که باید به شکل گسترده به آن توجه شود و دارای اهمیت تاریخی است. باید در دموکراسی ما، این مسأله از دید افکار عمومی پنهان نشود."


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار