استاندار آذربایجان غربی؛

لزوم مشاركت مردم و مديران آذربایجان غربی در بازسازي عتبات عاليات

استاندار آذربايجان غربي بر لزوم مشاركت مردم و مديران استان در بازسازي عتبات عاليات تاكيد كرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛قربانعلي سعادت روز گذشته در شوراي اداري استان آذربايجان غربي كه در محل سالن شهيد نيكخواه استانداري ترتيب يافت با ارائه گزارشي از سفر اخير هياتي از آذربايجان غربي به عتبات عاليات و بررسي ميزان مشاركت اين استان در بازسازي اين اماكن مقدس اظهار داشت: در ديداري كه با هيات امناي بازسازي عتبات عاليات از اين اماكن متركه داشتيم متاسفانه مي ديديم كه مشاركت مردم آذربايجان غربي در بازسازي عتبات عاليات بسيار اندك بوده است.

وي گفت: از اين رو پس از بررسي هاي لازم و تشكيل جلسه در اين خصوص به اين جمع بندي رسيديم كه بازسازي يك هزار متر مربع از صحن عقيله بني هاشم حضرت زينب كبري در كربلي معلا و هزار متر مربع نيز از از صحن حضرت فاطمه (س) در نجف اشرف را تقبل کنیم.

استاندار آذربايجان غربي تصريح كرد: علاوه بر اين موارد مقرر شد آذربايجان غربي در مشاركت بازسازی یک خیابان و خروجی پارکینگ در سامرا برای سهولت تردد زائران نيز سهيم باشد.

سعادت ميزان هزينه برآورد شده اين موارد را حدود 8 ميليارد تومان عنوان كرد و گفت: بانوان خیر استان نيز با تقبل هزينه 110 متر مربع از صحن فاطمه زهرا (س) در اين امر خير پيش قدم شده اند.

وي افزود: از اين رو وظيفه هر مسلماني است كه در برابر آماج حملات دشمنان به اين اماكن مقدس بايستند و پشتيباني نمايند .

استاندار آذربايجان غربي اظهار داشت: هم اکنون شاهد هستیم که گروه های تکفیری و تروریستی داعش چگونه اماکن مقدس را تخریب ومردم بي گناه شيعه و سني و حتی مسیحیان را می کشند.

سعادت بر لزوم همكاري تمام مديران و كار كنان دستگاه هاي اجراي در بازسازي عتبات عاليات تاكيد كرد و گفت: اين حركت نياز به مشاركت تمامي مردم شريف استان دارد.

وی حركت پرشور اربعين را نيز نمونه بارزي از همراهي و قدم بر داشتن مردم انقلابي ايران اسلامي در راه نهضت حسيني عنوان كرد و افزود: قطعا اين حركات خنثي كننده اهداف دشمنان بخصوص رژيم صهيونيستي است، آنهايي كه هميشه و در همه حال سعي در توطئه و نفوذ عليه ملت ايران دارند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.