117 غیرنظامی در حملات به‌اصطلاح ضدتروریستی در زمان اوباما کشته شدند

مقامات اطلاعاتی آمریکا اعلام کردند در دوران ریاست‌جمهوری اوباما، 117 غیرنظامی در حملات ضد‌تروریستی خارج از عراق و افغانستان کشته شدند.

117 غیر نظامی در حملات به‌اصطلاح ضدتروریستی در زمان اوباما کشته شدندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از آسوشیتد پرس، مقامات اطلاعاتی آمریکا در گزارشی اعلام کردند در دوران ریاست‌جمهوری باراک اوباما 117 غیر نظامی در حملات پهپادها و حملات ضد تروریستی در پاکستان، یمن و سایر نقاط کشته شده‌اند.

این گزارش ، دومین ارزیابی علنی است که دولت اوباما در واکنش به افزایش فشارها برای اعلام اطلاعات بیشتر درباره عملیات خارجی مرگبار آمریکا، منتشر کرده است. گروه‌های مدافع حقوق بشر و سایر گروهها از دولت اوباما انتقاد و اعلام کرده اند تعداد تلفات غیر نظامیان کمتر از تعداد واقعی محاسبه شده است. آن‌ها همچنین نگرانند «دونالد ترامپ»، نامزد پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، به حملات تهاجمی‌تر پهپادها با نظارت جزئی کنگره یا دستگاه قضایی اقدام کند.

«جیمز کلاپر»، رئیس سازمان اطلاعات ملی آمریکا، در این گزارش اعلام کرده است: آمریکا از ژانویه سال 2009 تا دسامبر سال 2016 میلادی، 526 حمله ضد تروریستی را از جمله با کمک پهپادها انجام داده است. وزارت دفاع و سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در این حملات، بیشتر اهدافی را در پاکستان، یمن، سومالی و لیبی هدف گرفته‌اند و این آمار حملات در عراق و افغانستان را شامل نمی‌شود.

بر اساس این گزارش ، حدود دو هزار و 803 تا سه هزار و 22 تروریست و حدود 64 تا 117 فرد غیر مسلح در دوران ریاست جمهوری اوباما در این حملات کشته شدند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار