واگذاری 4 پروژه ورزشی آذربایجان غربی به بخش خصوصی

4 پروژه ورزشی آذربایجان غربی در مرحله نخست در قالب ماده 27 به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل ورزش و جوانان گفت: رهبر فرزانه و معظم انقلاب سال 95 را سال( اقتصاد مقاومتی،اقدام و عمل )نامگذاری فرمودند که این مهم وظیفه اداره کل ورزش و جوانان استان را در بحث هزینه ها و همچنین تکمیل و احداث اماکن ورزشی سنگین تر می کند.
وی افزود: هدف از اجرای ماده 27، اجرای سیاست های دولت تدبیر و امید در خصوص قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مبنی بر واگذاری طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای جدید، نیمه‌تمام، تکمیل شده و آماده بهره‌برداری در قالب قرارداد و شرایط مورد تصویب شورای اقتصاد به بخش خصوصی می باشد که واگذاری امور به مردم و کم شدن تعهد دولت در بخش اعتبارات را به دنبال خواهد داشت. وزارت ورزش و جوانان و بالطبع ادارات کل ورزش و جوانان در استان ها وظیفه اجرای صحیح و دقیق این ماده را در راستای قانون برعهده دارند.
خدادادی تصریح کرد: ماده 27 مجوز واگذاری مجموعه های ورزشی به بخش خصوصی است که سال ها به دلیل عدم برخورداری از بودجه بصورت نیمه تمام باقی مانده‌اند و یا هزینه تعمیر و تجهیز به حدی است که سرمایه گذار باید به این مهم بپردازد و این امکان فراهم گردد تا فضاهای مورد نظر به سرعت و مشارکت بخش خصوصی تکمیل گردند.
وی تاکید کرد: ماده 27 یک فرصت استثنایی برای افرادی است که شرایط و علاقه لازم برام سرمایه گذاری در ورزش را دارند.
معاون توسعه منابع و پشتیبانی افزود: در این راستا بر اساس ظرفیت های قانونی ماده 27 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت اداره کل ورزش و جوانان استان تصمیم به واگذاری9 عنوان پروژه ورزشی در دومرحله به بخش خصوصی نموده است که چهار پروژه در مرحله نخست قطعی شده و بالغ بر 30 پروژه توان واگذاری را دارد .
خدادادی در خاتمه گفت: پروژه های مذکور به جهت الزامات تعمیراتی وبازسازی نیاز به تامین اعتباری بالغ بر 25میلیارد ریال می باشند. لذا طی جلسات تخصصی با نمایندگان دستگاههای مدیریتی  ومسئولین وزارتی مجری قانون فوق مقرر گردید پروژه های مذکور شامل: استخر سرپوشیده اشنویه، استخر سرپوشیده نشاط شهرستان میاندوآب، سالن ورزشی شمس تبریزی خوی و سالن ورزشی میلاد سردشت در مرحله نخست و زمین چمن مصنوعی مجموعه تختی ارومیه ، مجموعه ورزشی بانوان ارومیه، استخر شهید درستی شهرستان خوی، استخر سرپوشیده مهاباد و استخر سرپوشیده شهرستان پیرانشهر در مرحله دوم با روش واگذاری طی فرآیندهای قانونی بعد از فراخوان عمومی و احراز صلاحیت های لازم واگذار و در ادامه به پروژه هایی که از شهرستانهای استان پیشنهاد شده اقدامات لازم انجام گردد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.