ساری،

مواج شدن دریای خزر، صیادان مراقب باشند

هواشناسی مازندران در اطلاعیه ای اعلام کرد دریای مازندران از روز شنبه مواج پیش بینی می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  اداره کل هواشناسی مازندران اعلام کرد: بر اساس تجزیه و تحلیل نقشه های پیش یابی هواشناسی و خروجی مدلهای عددی جوی و دریایی، از بامداد جمعه اول بهمن ماه 95 تا درمنطقه غرب استان شاهد وزش باد شديد و مواج شدن نسبی دريا هستيم.

بیشینه سرعت وزش باد در فرا ساحل غرب استان 18 و در سواحل تا 15 متر بر ثانيه با جهت غالب شمال تا شمال غربی پیش‎بینی می‎شود.

بيشينه ارتفاع موج در فراساحل غرب استان تا 2.5 و در مناطق نزدیک ساحل همان منطقه تا 2.0 متر برآورد می‌شود.

هواشناسی مازندران توصیه کرد مسئولان بنادر و شیلات و دریابانی، مدیریت بحران، هلال احمر و نیروی دریایی ارتش و سپاه آمادگی لازم را داشته باشند و همچنین صیادان پره، کیلکا و فعالان دیگر دریایی نیز مراقبت های لازم را به عمل آورند.

در اطلاعیه مدیریت بحران استان مازندران نیز آمده است: با توجه به پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران مبنی بر اینکه از روز جمعه یکم تا دوشنبه چهارم بهمن ماه شاهد هوای ابری همراه با بارش باران ، وزش باد ،کاهش نسبی دما و بارش برف در استان و مواج بودن دریا خواهیم بود احتمال وقوع سیلاب و آبگرفتگی معابر در استان زیاد است.

بر اساس این اطلاعیه ضروری است از تردد در بستر و حریم رودخانه ها خودداری شود و دامداران و ساکنان رودخانه ها نکات ایمنی را رعایت کنند و صیادان برای صید به دریا نروند و رانندگان در جاده ها با احتیاط کامل رانندگی کنند و وسائل ایمنی را همراه داشته باشند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.