حادثه پلاسکو ، تلخ و ناگوار برای عموم مردم کشور

امام جمعه تبریز گفت : حادثه آتش سوزی در ساختمان پلاسکوی تهران ، برای همه هم وطنان بسیار تلخ و ناگوار بود.

حادثه پلاسکو ، تلخ و ناگوار برای عموم مردم کشوربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛آیت الله محسن مجتهدشبستری در خطبه‌های نماز جمعه تبریز افزود : فرو ریختن این ساختمان  علاوه بر خسارات مالی ، باعث جان باختن  جمعی از  آتش نشانان فداکار شد که  تاثر و تالم همگان  را در پی داشت.
وی گفت :  علل و عوامل این حادثه باید بررسی و مشخص شود تا شاهد تکرار این گونه حوادث تلخ در آینده نباشیم.
امام جمعه تبریز، در ادامه با اشاره به فرا رسیدن بهمن ماه و ایام الله  دهه فجر گفت: در دهه فجر باید یاد شهدای انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی گرامی بداریم و با آرمان های آن حضرت تجدید میثاق کنیم.
آیت االله  مجتهد شبستری خاطرنشان کرد : مراسم دهه فجر باید مثل مراسم مذهبی برگزار شود چرا  که این کار اجر دارد .
وی افزود : تنها چراغانی اداره‌ ها و پرچم زدن کافی نیست بلکه باید جشنها مردمی باشد و همه مردم در این مراسم حضور داشته باشند .
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد :خاطرات دوران انقلاب، دستاوردها، پیشرفت ها و تحولات جهان باید به نسل جوان که آن دوران را درک نکرده اند بیشتر بازگو و تبیین شود و رسانه ملی هم  موضوع اسلامیت انقلاب را  به طور شایسته مطرح کند.
خطیب نماز جمعه تبریز همچنین با اشاره به اوضاع منطقه از جمله بحرین و اعدام 3 جوان انقلابی بحرینی گفت : این موضوع موجی از اعتراض و  تظاهرات به راه انداخت و مردم این کشور علیه آل خلیفه و آل سعود تظاهرات کردند.
ایت الله مجتهد شبستری افزود :  اعدام 3 جوان بحرینی مانند بنزینی بود که به روی آتش ریخته شد و عامل  این نوع اتفاقات تلخ مثلث شوم آل سعود و انگلیس و آل خلیفه هست. وی گفت :  آل خلیفه و اربابانش بدانند که ملت بحرین از این پس با وحدت بیشتر و به شدت برای سقوط این رژیم  و استقرار اسلام قیام قهری خواهند داشت.
امام جمعه تبریز  در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به حقوق اسلامی از جمله رعایت حقوق همسایه، حفظ بیت المال  و رعایت حق الناس ازمردم، مسئولان و دست اندرکاران خواست به وظایف خود در این باره بهتر و بیشتر آگاه باشند و عمل کنند.
انتها ی پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.