قزوین؛

تاکید برتوسعه شبکه و پهنای باند استان

استاندار قزوین گفت : توسعه و ارتقای شبکه و پهنای باند را باید در تولید و صادرات استان به کار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ فریدون همتی در هشتمین کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد ، افزود : باید با حذف هزینه ها و دسترسی سریعتر به اطلاعات و ارتباط بیشتر با دهکده جهانی در شناسائی بازارهای جدید و فروش بهتر محصولات موفق تر عمل کرد .

وی با بیان اینکه استان قزوین ظرفیت های بسیاری در زمینه های مختلف گردشگری و صنعتی و کشاورزی دارد افزود: توسعه ICT یکی دیگر از گزینه های جدی استان برای افزایش تولید و اشتغالزائی است که می تواند وضعیت استان را مطلوب ساخته و نقش بسزائی در توسعه و رونق استان ایفا کند.

همتی با بیان اینکه در صادرات استان قزوین نسبت به سال های گذشته جهشی عمل کرده ایم افزود: در سایه سیاست گذاری انجام شده در این زمینه صادرات استان در 9 ماه اخیر به 480 میلیون دلار رسید ه است .

وی افزود: در بخش های مختلف هدف های کلان تعریف شده است و در تولید انگور، کشمش، لبنیات و شیر می توان با آینده نگری و ترسیم چشم انداز موفق تر و بهتر عمل کرد.

وی با بیان اینکه از لحاظ برخی امکانات و زنجیره کامل تولید از قبیل سردخانه ها، سیستم آبیاری قطره ای و داربستی کردن باغ ها با برخی کمبودها در استان مواجه هستیم افزود: با رفع این کمبودها می توان میزان تولید انگور را از 300 هزار تن به 900 هزار تن در استان افزایش  و همچنین ظرفیت تولید مرغداری استان را به دوبرابر وضع فعلی ارتقا داد.

همتی همچنین ، افزایش حمایت های دولت، ایجاد زیرساخت های حمل و نقل و شبکه ریلی و راه اندازی پایانه های مرزی را از جمله دغدغه های صادرکنندگان بیان کرد.

وی خاطرنشان ساخت: در سفر هیات دولت به استان  800 میلیارد ریال وام قرض الحسنه ارزان قیمت برای بهره برداری تولیدکنندگان کشاورزی و 200 میلیارد ریال برای طرح های روستائی تعلق گرفت و صندوق کارآفرینی امید نیز تاکنون هزار و 500 فقره وام در زمینه های مختلف چند برابر کارکرد سالهای گذشته خود پرداخت کرده است.

استاندار قزوین در ادامه با اعلام خبری خوش به صادرکنندگان گفت: طبق جلسه ای با رئیس بانک مرکزی اعلام شد که سیستم بانکی آماده گشایش LC در سراسر کشور است و صادرکنندگان به جای مراجعه به صرافی و اتلاف وقت و هزینه، به بانک ها در این زمینه مراجعه کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.