سمنان؛

معرفی سمنان به عنوان مهد پرورش گل نرگس

ویژگی‌های گل نرگس سمنان از جمله عطر و بوی آن نسبت به گل نرگس سایر مناطق کشور متفاوت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان در جشنواره گل نرگس سمنان گفت: ویژگی‌های گل نرگس سمنان از جمله عطر و بوی متفاوت آن نسبت به گل نرگس سایر مناطق کشور است و با این شرایط سمنان می‌تواند به‌عنوان مهد پرورش گل نرگس کویری مطرح شود.

حسین خواجه بیدختی افزود: معرفی جاذبه‌های گردشگری سمنان و ایجاد روحیه شادابی و نشاط در مردم از جمله اهداف برگزاری جشنواره نرگس سمنان است.

وی اظهارداشت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان به دنبال برگزاری این جشنواره در سال‌های آینده و قرار دادن آن به‌عنوان یک رویداد، در تقویم رویدادهای گردشگری کشور است.

خواجه بیدختی با اشاره به برخی ویژگی‌های گل نرگس تصریح کرد: گل نرگس به‌صورت خودرو در کنار جویبارها و باغات سمنان می‌روید و موردتوجه مردم محلی قرارگرفته است، چنانکه گلدان‌های خاصی برای آن طراحی کرده‌اند تا پیازهای نرگس را در فضای مشبک آن بکارند و سرشاخه‌های نرگس در اندازه‌های مختلف از این سفال بیرون می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: هم‌زمان با برپایی این جشنواره می‌توان آداب‌ورسوم، صنایع‌دستی و هنرهای سنتی همچنین جاذبه‌های تاریخی و گردشگری سمنان را معرفی کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: نرگس زارهای سمنان از جاذبه‌های طبیعی این شهرستان محسوب می‌شود و فرصت مناسبی برای جذب گردشگر در فصل زمستان است و باید از هر فرصتی برای رونق بخشیدن به صنعت گردشگری استفاده کرد.

انتهای پیام/ م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار