بجنورد؛

ثبت و شناسایی 126 وقف جدید و مجهول الهویه

در سال جاری 126 وقف جدید ومجهول الهویه در خراسان شمالی ثبت و شناسایی شده است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، حجت‌الاسلام محمدجواد رئوف سیدنژاد مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به اینکه از ابتدای امسال 78 وقف جدید در استان به ثبت رسیده است، گفت: در این مدت 48 وقف مجهول‌الهویه در شهرستان‌های استان شناسایی و ثبت‌ شدند.

رئوف سیدنژاد ارزش ریالی 78 موقوفه جدید ثبت‌شده را 20 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود : بیشتر آن ها متناسب با نیاز روز جامعه و حل مشکلات زیرساختی و نیازهای فرهنگی جامعه ثبت شده است .

وی خاطرنشان کرد: در این مدت 48 وقف مجهول شامل زمین زراعی، باغ، منزل مسکونی و واحد تجاری شناسایی که از این تعداد 29 مورد با استشهاد محلی و مابقی از طریق اخذ نظریه اداره تحقیق اوقاف استان شناسایی شده است.

وی با بیان این که استان دارای پنج هزار و 438 موقوفه ثبت شده و بیش از 10 هزار رقبه است ، تصریح کرد: امسال شهرستان فاروج با ثبت 18 وقف جدید رتبه نخست را در بین شهرستان‌های استان را کسب کرد .

وی اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی شامل طرح آرامش بهاری، نشاط معنوی، ضیافت الهی و دوره‌های قرآنی و ترویج گفتمان وقف از طریق تبلیغات گسترده را از جمله اقدامات اساسی برای نهادینه کردن فرهنگ وقف در استان برشمرد .

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.