دنی دانون خطاب به ترامپ: از شما به سبب حمایت صریحتان از اسرائیل متشکرم!

سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل با «دوست واقعی» توصیف کردن رئیس جمهور جدید آمریکا، از وی بخاطر حمایت از این رژیم تشکر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ جروزالم پست در گزارشی نوشت: دنی دانون، سفیر اسرائیل در سازمان ملل، روز جمعه به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، تبریک گفت و او را «دوست واقعی اسرائیل» توصیف کرد.

او گفت: «رئیس جمهور ترامپ از شما به سبب حمایت صریحتان متشکرم، ما به استقبال از شما در «پایتخت» خود یعنی بیت‌المقدس چشم داریم.»

سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل با اشاره به تصویب قطعنامه‌ای علیه شهرک‌سازی‌های رژیم تل‌آویو در شورای امنیت، افزود: «پس از تصویب آن قطعنامه شرم‌آور در شورای امنیت سازمان ملل متحد،‌ اسرائیل به تقویت اتحاد مهم (خود با آمریکا) و حرکت به سوی دوره ای جدید در سازمان ملل متحد، امید دارد.»

اوایل این هفته، وقتی نیکی هیلی، نامزد مورد نظر ترامپ به عنوان سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد، برای گرفتن رای اعتماد به سنا رفت، دانون -که از اعلام نامزدی او در ماه نوامبر استقبال کرده بود- گفت به همکاری با او به منظور «از بین بردن آسیب های» وارد شده به سبب تصویب قطعنامه 2334 شورای امنیت  و «هدایت و حرکت  به سوی دوره ای جدید در سازمان ملل متحد که شامل اجرای اصلاحات واقعی می شود که سبب پایان یافتن «وسواس‌های مغرضانه» در قبال اسرائیل می شود»، امید دارد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز در آستانه برگزاری مراسم تحلیف ترامپ در روز جمله به او تبریک گفت و او را یک «دوست» خواند.

نتانیاهو روز جمعه -چندین ساعت قبل از آن که ترامپ در پی برگزاری مراسم تحلیف در واشنگتن، رسما زمام امور را در دست گیرد-  در صفحه توئیتر خود نوشت: «به دوستم رئیس جمهور ترامپ تبریک می گویم.» او همچنین نوشت: «به همکاری نزدیک با شما به منظور ایجاد یک هم پیمانی قدرتمندتر از گذشته بین اسرائیل و آمریکا امید دارم.»

رایو ارتش اسرائیل نیز به نقل از نفتالی بنت، وزیر آموزش رژیم صهیونیستی از حزب راست‌گرای «خانه یهودی» پیش از برگزاری مراسم تحلیف ترامپ به او تبریک گفت.

بنت گفت: «رئیس جمهور ترامپ، به نام مردم اسرائیل به شما تبریک می گویم و برایتان آرزوی موفقیت می کنم.» او همچنین گفت: «ما به برقراری روابطی عمیق و قدرتمند امید داریم.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار