بجنورد؛

اعتبار 25 میلیون یورویی برای ساخت کارگاه پالایشگاه نفت

25 میلیون یورو برای تجهیز کارگاه اولیه پالایشکاه نفت در منطقه کالیمانی شهرستان مانه و سملقان نیاز است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، ضیاء اصانلو مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنعتی سیماتک 3000 گفت : عملیات احداث این طرح که روزانه ظرفیت تولید 100هزار بشکه نفت را دارد از شانزدهم دی ماه آغاز و دهه فجر امسال ، با حضور مسئولان عملیات ساخت آغاز می شود .

اصانلو با بیان این که زمین مورد نیاز برای احداث مرحله اول این طرح ۶۳۵ هکتار است، افزود : با بهره برداری از این پالایشگاه ، فرآورده نفتی شامل ۹ محصول اصلی و ۲۶ محصول فرعی به دست می آید.

وی با اشاره اینکه سرمایه گذاری این طرح صددرصد خارجی است ، اظهار کرد : ۵۱درصد سهام آن متعلق به شرکت های خارجی و ۴۹ درصد متعلق به شرکت سیماتک 3000 است که بعد از ۱۱ سال تمام سرمایه گذاری این پالایشگاه به شرکت سیماتک 3000 انتقال می یابد.

وی اظهار کرد : سه هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و هفت هزار و ۵۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم در این پالایشگاه مشغول به کار می شوند، که ۸۰ درصد نیروهای مورد نیاز، از استان و استان های هم جوار و ۲۰ درصد هم به صورت پروازی خواهند بود .

اصانلو از تطابق این پالایشگاه با استاندارد یورو ۵ اروپا خبر داد و گفت : همه محتویات این طرح از استان های خراسان شمالی و رضوی و دارای واحدهای جانبی از جمله پالایشگاه های قیر، روغن و جی تی ال، واحد بشکه سازی و بیمارستان است.

وی تصریح کرد : برای اجرای این طرح ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد که پنج سال فیزیکی زمان می برد.

رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنعتی سیماتک 3000 گفت: به ازای تولید هر یک بشکه محصول واحد جی تی ال، یک بشکه محصول آب هم خواهد داشت که در کشاورزی تأثیر به سزا دارد.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.