شیراز؛

ایجاد25 هزار شغل جدید در فارس

معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس گفت: 25 هزار شغل جدید در فارس ایجاد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ یدالله رحمانی معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس گفت: در ۹ ماهه امسال بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه ملی رصد، تاکنون بیش از ۲۵هزار شغل در استان فارس ایجاد شده است.

رحمانی با بیان این که این میزان ایجاد اشتغال متناسب با ظرفیت و توان بخش دولتی و خصوصی استان نیست و باید مدیران مربوط در این راستا برنامه ریزی جامع تری داشته باشند، افزود: سایر دستگاه های اجرایی نیز اطلاعات مربوطه را در سامانه ملی رصد ثبت کنند تا بتوانیم ارزیابی دقیق تری از موضوع داشته باشیم.

وی ادامه داد: در دوماهه پایانی سال به منظور بررسی همه جانبه مشاغل ایجاد شده در استان بر اساس شیوه های علمی و با انتخاب نمونه ها که حداقل دو برابر سال گذشته است، راستی آزمایی ونتایج آن اعلام می شود.

رحمانی خاطر نشان کرد: مشارکت بانک های استان در ایجاد اشتغال خوب بوده است که می بایست این روند شدت بیشتری داشته باشد تا از تمامی توان و قابلیت های نظام بانکی استان در راستای ایجاد شغل و حمایت از شغل های موجود استان بهره گیری شود.

او اظهارداشت: با اقدامات و پیگیری های همه جانبه دستگاه های اجرایی و اقتصادی استان و با محوریت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیش از یک هزار و ۳۰۰ طرح اشتغال زایی استان در شهرستان های استان شناسایی شده و طرح توجیهی و فنی و اقتصادی آن ها تهیه شده است که منتظر دریافت تسهیلات از بانک های استان می باشند.

رحمانی بیان کرد: در طرح تکاپو پیش بینی های خوبی در جهت ایجاد اشتغال در زمینه های مزیت دار استان در بخش های گردشگری و فناوری اطلاعات دیده شده که ورود دانشگاه ها و مراکز علمی و محققین مرتبط می تواند در اجرای آن بسیار موثر بوده و کارآمدی طرح را به دنبال داشته باشد.

معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس تصریح کرد: در اجرای این طرح بایستی وارد مرحله هدف گذاری کمی، به تفکیک مناطق مختلف جغرافیایی و ریز فعالیت ها در بخش گردشگری و فناوری اطلاعات و پیگیری عملیاتی کردن این اهداف شویم.

وی افزود: طرح و برنامه ریزی کمی اهداف بلندمدت و کوتاه مدت در تمامی طرح های در حال اجرای استان در جهت ایجاد اشتغال مورد توجه مدیران مرتبط باشد تا امکان نظارت و ارزیابی دقیق تر آن فراهم شود.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار