بندرعباس؛

ثبت9هزار شغل در سامانه رصدهرمزگان

از ابتدای سال 9هزار اشتغال جدید در سامانه رصد ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ،محمد علی سلیمی دبیرکارگروه تخصصی اشتغال هرمزگان در هشتمین کارگروه اشتغال استان گفت: میزان اشتغال دستگاه های اجرایی و نهادهای زیرمجموعه بیش از 13هزار نفر در استان اعلام شده است که تاکنون 75درصد آن محقق شده است.
وی افزود: در طرح خود اشتغالی و مشاغل خانگی 80میلیارد تومان در هرمزگان اختصاص یافته است که بیش از 50درصد این اعتبارات جذب شده اند.
سلیمی گفت: برای توسعه اشتغال در کشور طرح تکاپو در شورای عالی لشتغال به تصویب رسیده است و سازمان مدیریت صنعتی درهرمزگان اجرای این طرح را بر عهده دارد.
دبیر کارگروه اشتغال هرمزگان افزود: در طرح تکاپو که از ابتدای سال 95تا پایان سال 98 اجرا می شود اولویت به توسعه کسب و کارهای خرد و محلی است.
علی رئوفی معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان نیزدر این نشست گفت: تشکیل خانه صنایع دستی روستایی، تاکیدبر استفاده دستگاه های اجرایی از مواد تولیدی در هرمزگان ، برگزاری دوره های کارآفرینی دریا محور و استفاده از ظرفیت کارگروه رفع موانع تولید، طرح شبکه کارآفرینی کودکان هرمزگان و بهره گیری از ظرفیت توسعه همایش سواحل مکران از برنامه های توسعه اشتغال در هرمزگان است.
وی افزود: نزدیک به 60درصد از شاغلان صنایع غرب هرمزگان از نیروهای بومی هستند که این آمار بالایی است.
رئوفی گفت: از جمعیت شاغل هرمزگان49درصد در بخش خدمات، 31درصد در بخش صنعت و 18درصد در بخش کشاورزی فعالیت دارند.
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان افزود: بر اساس برنامه ششم توسعه سالانه باید درکشور 950هزار شغل ایجاد شود و بر اساس بودجه سال آینده هزار میلیارد تومان در زمینه اشتغال سرمایه گذاری خواهد شد.
رئوفی گفت: دربرنامه ششم توسعه به استخدام فرزندان شهدا، آزادگان و جانبازان اولویت داده شده است.
انتهای پیام/ع
 
   

برچسب ها: اشتغال ، هرمزگان ، رصد ، ظرفیت ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.