مراسم تحلیف ترامپ چه تعداد بیننده تلویزیونی داشت؟

آمارهای رسمی نشان می‌دهد بینندگان تلویزیونی مراسم تحلیف "دونالد ترامپ" بسیار کمتر از مراسم تحلیف "باراک اوباما" بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ مراسم تحلیف "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا، از 12 شبکه مختلف تلویزیونی و اینترنتی به طور مستقیم پخش شد و طبق اعلام شرکت آمار و رتبه‌سنجی "نیلسِن" 30 میلیون و 600 هزار نفر بصورت زنده آن را از تلویزیون تماشا کردند. این حجم از بینندگان تلویزیونی مراسم تحلیف ترامپ بسیار کمتر از بینندگان نخستین مراسم تحلیف "باراک اوباما"، رئیس جمهور پیشین آمریکا، در سال 2009 بود. اوباما نخستین رئیس جمهور آفریقایی‌تبار آمریکا بود که حدود 38 میلیون نفر مراسم تحلیف وی را از طریق تلویزیون تماشا کردند.

البته مراسم تحلیف ترامپ در مقایسه با دو رئیس جمهور پیشین حزب جمهوری‌خواه - جرج بوش پدر و پسر - بینندگان تلویزیونی بیشتری داشت. در میان روسای جمهور آمریکا، "رونالد ریگان" دارای رکورد بیشترین بیننده تلویزیونی در زمان پخش مستقیم از تلویزیون است که طی آن 42 میلیون نفر مراسم وی را تماشا کردند. این آمار استثنایی در سال 1981 و همزمان با دور نخست از ریاست جمهوری ریگان به دست آمد زیرا در مراسم تحلیف دور دوم ریاست جمهوری وی فقط 25 میلیون نفر از تلویزیون آن را تماشا کردند.

باراک اوباما با 38 میلیون بیننده، جیمی کارتر با 34.1 میلیون، دونالد ترامپ با 30.6 میلیون و بیل کلینتون با 29.7 میلیون بیننده در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

در آمار ثبت شده شرکت "نیلسِن"، جرج بوش پسر در سال 2005 کمترین تعداد بیننده تلویزیونی (15.5 میلیون نفر) را به نام خود ثبت کرد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار