کرمانشاه؛

تشریح فروش پالایشگاه کرمانشاه به بخش خصوصی

استاندار کرمانشاه گفت: تضمین لازم برای امنیت شغلی نیروی کار پالایشگاه کرمانشاه از خریدار آن گرفته شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛  اسداله رازانی ، با اشاره به نگرانی‌هایی که در خصوص واگذاری پالایشگاه کرمانشاه مطرح است، اظهار کرد: صحبت‌هایی مطرح شده که 200 میلیارد تومان قیمت واقعی پالایشگاه نبوده، خریدار اهلیت نداشته و اینکه پالایشگاه کرمانشاه به طور کامل به فروش رفته است که این موارد صحت ندارد.

وی با بیان اینکه واگذاری پالایشگاه در اختیار ما نبود، اظهار کرد: این کار توسط سازمان خصوصی سازی صورت گرفت.

مدیر ارشد استان کرمانشاه، افزود: بررسی‌هایی که در این خصوص صورت گرفته نشان می‌دهد که پالایشگاه ابتدا در بورس و فرابورس ارائه شد و در نهایت به مزایده گذاشته شد.

رازانی تاکید کرد: دو خریدار برای پالایشگاه کرمانشاه در مزایده شرکت کردند که در نهایت یکی از آنها برنده شد.

وی قیمت پایه پالایشگاه را 179 میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: یک خریدار قیمت 189 میلیارد تومان را پیشنهاد داد و خریدار دیگر با قیمت 210 میلیارد تومان برنده مزایده شد.

استاندار کرمانشاه از بدهی حدود 750 میلیارد تومانی پالایشگاه کرمانشاه نیز یاد کرد که بر اساس سهم 57 درصدی که به خریدار واگذار شده، پرداخت بخشی از بدهی نیز به عهده خریدار می‌باشد.

رازانی ادامه داد: از این میزان بدهی بخشی مربوط به بدهی پالایشگاه به شرکت پخش است و حدود 90 تا 95 میلیارد تومان نیز زیان انباشت پالایشگاه است.

وی در ادامه با بیان اینکه فقط 57 درصد پالایشگاه کرمانشاه واگذار شده، خاطرنشان کرد: سیاست کنونی دولت این است که فعلا مراکز مهمی مانند پالایشگاه به طور کامل به بخش خصوصی واگذار نشود و دولت همچنان در این مراکز حضور داشته باشد و از همین رو نیز 40 درصد از سهام باقی مانده همچنان در اختیار دولت است که فعلا قصد واگذاری آن را ندارد.

رازانی در خصوص اهلیت خریدار پالایشگاه و شائبه هایی که در این مورد مطرح است نیز افزود: این فرد مالک کارخانه شیر بیستون است و سوابق وی نشان می‌دهد که وضعیت کارخانه بیستون را پس از خریداری بهتر کرده است.

استاندار کرمانشاه گفت: این فرد در سایر استان‌های کشور نیز سوابق درخشانی دارد و اهلیت وی مورد تایید است.

وی با بیان اینکه این واگذاری 20 دی ماه انجام شده، گفت: اکنون خریدار اقساط اولیه خود را نیز پرداخت کرده و اکنون نیز نامه از سازمان خصوصی سازی دارد که می‌تواند در محل مستقر شود و بر اساس سهمی که دارد، اعمال مدیریت کند.

مدیر ارشد استان کرمانشاه گفت: نباید این همه نگرانی در خصوص واگذاری پالایشگاه ایجاد می‌شد، چون این کار بر اساس سیاست‌های اصل 44 و خصوصی سازی صورت گرفته است.

به گفته رازانی نگرانی در خصوص آینده اشتغال نیروهای شاغل در پالایشگاه وجود ندارد و حفظ نیروی کار در تعهد خریدار است.

وی با بیان اینکه پالایشگاه مزایایی از جمله سهمیه 25 هزار بشکه نفت در روز و همچنین قرارداد خرید 20 ساله با پتروشیمی و نیروگاه بیستون دارد، یادآوری کرد: قطعا خریدار این مزایا را از دست نمی‌دهد و برای توسعه آن برنامه دارد.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: متاسفانه طی چند سال اخیر پالایشگاه کرمانشاه از نظر کیفی وضعیت خوبی نداشته و اکنون حدود 40 درصد تولید نفت کوره و مازوت دارد که یک عیب است.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۴۲ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
عاقبت شرکت پالایش نفت کرمانشاه برابره با نساجی و دیگر اورگان هایی ک وعده داده بودند تعطیل نمیشه . من ماندم شیر بیستون ب شرکت نفت چ ربطی داره . این همه ملک دولت داره به باد میره . حیف اون پرسنلی که این همه زحمت کشیدن بیان تو این شکرت نفت . آقا مثل سایر شرکت نفت ها به یک نفتی بفروشیدش . آخه اینجوری خصوصی می کنن .
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۴۴ ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
واقعا چه شده این چنین اموال ملی چپاول می شود؟ آیا خبرنگاران جوان خوابیده اند؟ چرا گزارش تهیه نمیکنید؟