افشای آزمایش هسته‌ای شکست‌خورده انگلیس

ساندی تایمز فاش کرد آزمایش هسته‌ای انگلیس در نزدیکی سواحل آمریکا با شکست مواجه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه انگلیسی ساندی تایمز فاش کرد شلیک آزمایشی یک موشک بالستیک "تریدنت" از زیردریایی ارتش انگلیس که ژوئن گذشته در نزدیکی سواحل فلوریدا انجام شد، ناموفق بوده است.

یک منبع ارشد نیروی دریایی انگلیس که نامش فاش نشده است اعلام کرد موشک مذکور ممکن بود به سمت خاک آمریکا تغییر جهت بدهد و شلیک آن ناموفق بود.

شلیک این موشک بالستیک برای نخستین بار طی چهار سال گذشته انجام شد. این آزمایش ناموفق موشکی اندکی پیش از روی کار آمدن "ترزا می"، نخست‌وزیر انگلیس، و پس از رای به خروج از اتحادیه اروپا صورت گرفت.

ساندی تایمز در گزارشی نوشت: درست زمانی که ترزا می پس از رسیدن به پست نخست وزیری تلاش می‌کرد پارلمان انگلیس را برای هزینه 40 میلیارد پوندی جهت پیش‌برد برنامه زیردریایی‌های تریدنت جدید متقاعد کند،‌ به شلیک ناموفق ماه ژوئیه اشاره‌ای نکرد.

پارلمان انگلیس سال 2007 با جایگزینی سامانه موشکی تریدنت موافقت کرد و سال گذشته هم به ساخت چهار زیردریایی رای مثبت داد تا اطمینان حاصل شود انگلیس می‌تواند به صورت مداوم تسلیحات هسته‌ای در دریا داشته باشد.

موشک‌های تریدنت در قرن اخیر فقط پنج بار بوسیله زیردریایی‌های انگلیس شلیک شده است زیرا هر بار شلیک آن 17 میلیون پوند هزینه در پی دارد.

تسلیحات هسته‌ای انگلیس در سامانه تریدنت شامل 4 زیردریایی کلاس "ونگارد" می‌شود که در مجموع قابلیت حمل 16 موشک بالستیک " Trident II D5" را دارند.

هر کدام از این موشک‌ها به 8 کلاهک هسته‌ای مجهز شده‌اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۲:۲۸ ۰۳ بهمن ۱۳۹۵
خخخخخخخخخ
آخرین اخبار