اردوغان: مسئله مهم برای ما اقدامات ترامپ در خاورمیانه است

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به اظهارات رئیس جمهور جدید آمریکا، گفت برای آنکارا اقدامات وی در منطقه غرب آسیا اهمیت دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، در نشست خبری در فرودگاه استانبول گفت: دونالد ترامپ، رئیس جمهور جدید آمریکا، سخنان زیادی بیان می کند و ما این سخنان را پیگیری می کنم. مسئله مهم برای ما اقدامات او در خاورمیانه است که در شرایط بحرانی قرار دارد. 

وی افزود: کسانی که تصور می کنند نظام ریاست جمهوری به نفع ترکیه نیست، به این مسئله توجه کنند که این کشور چگونه تشکیل شد. این افراد باید به خواست مردم توجه کنند. انتخابات آینده ریاست جمهوری در سال 2019 برگزار خواهد شد و تصمیم گیری در آن هم برعهده مردم خواهد بود. تغییر نظام حاکم در ترکیه در پارلمان با موفقیت تصویب شد، اما اکنون تصمیم گیری در دست مردم است و ما منتظر تصمیم مردم خواهیم بود. 

رئیس جمهور ترکیه، که قرار است به چند کشور آفریقایی سفر کند، خاطر نشان کرد: کشورهای آفریقایی به ترکیه احترام می گذارند، زیرا بین ما و آنها تاریخ استعماری وجود ندارد. ما به دنبال سود یک طرفه نیستیم، بلکه برای سرمایه‌گذاری و شراکت با طرف های مختلف در کشورهای آفریقایی تلاش می کنیم. ما با مقامات کشورهای آفریقایی درباره سازمان تروریستی فتح الله گولن گفتگو خواهیم کرد. همه این کشورها باید خطر این گروه را درک کنند. ما در 39 کشور آفریقایی سفارتخانه داریم و سفارتخانه‌های جدیدی را هم در دیگر کشورها افتتاح خواهیم کرد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار