همدان؛

کاهش 76 درصد صادرات سیمان از همدان

مدیرکل گمرک استان همدان از کاهش 76 درصد صادرات سیمان استان همدان در سال جاری خبر داد.

کاهش 76 درصد صادرات سیمان از همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ جمال خشوعی با اشاره به اینکه در مجموع صادرات استان 3 درصد کاهش دارد افزود: 96 میلیون 638 هزار و 916 دلار کالا از گمرک همدان و ملایر صادر شده است.

وی ادامه داد: در 9 ماه امسال 597 هزار تن کالا از گمرکات استان همدان به سایر کشورها صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه بیشتر صادرات همدان به کشور عراق بوده است ادامه داد: علت اصلی کاهش صادرات استان وضعیت نامناسب این کشور بوده است.

وی با بیان اینکه 18 درصد از صادرات استان در سالجاری مربوط به سیمان بوده است، خاطر نشان کرد: صادرات سیمان 76 درصد کاهش داشته که علت آن ایجاد کارخانه سیمان در کشور عراق و تأمین این محصول از سایر کشورها با قیمتی پایین‌تر از سیمان ایران بوده است.

خشوعی سیمان، سفال، چینی‌آلات بهداشتی و کشمش را از عمده کالاهای صادراتی استان همدان در 9 ماهه امسال برشمرد وافزود: 8 درصد از صادرات استان همدان سهم سفال بوده است و70 درصد از سفال استان همدان به کشور عراق صادر می‌شود .

وی صادرات لبنیات در سالجاری 12 را درصد اعلام کرد و افزود: صادرات لبنیات در سالجاری 1500 درصد نسبت به سال گذشته افزایش دارد بشکلی که علاوه بر کشور عراق و افغانستان به کشورهای آلمان و هلند نیز صادر شده است.

مدیرکل گمرک استان تصریح کرد: در 9 ماهه امسال 33 درصد کشمش از استان همدان صادر شده است که نسبت به سال گذشته 25 درصد کاهش داشته است.

این مسئول اظهار داشت: در حال ایجاد بازارهای جدید صادراتی از جمله کشور روسیه، عمارات، اتریش و اوکراین هستیم که امیدواریم با ایجاد بازارهای صادراتی جدید بتوانیم صادرات استان را در سال 96 به عدد مثبت برسانیم.

خشوعی به قطع صادرات سنگ‌آهن همدان اشا ره کرد وگفت: به علت جلوگیری از خام‌فروشی و نبود بازار و کاهش قیمت صادرات سنگ‌آهن متوقف شده است.

وی با بیان اینکه در 9 ماهه امسال 19 میلیون و 431 هزار دلار واردات به استان همدان صورت گرفته است، اضافه کرد: بیش از 9 هزار تن کالا به ارزش 19 میلیون و 431 هزار دلار از طریق گمرک وارد استان همدان شده است.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.