شیراز؛

كشف 76 و 5 دهم درصدی جرائم به صورت علمی

فرمانده نیروی انتظامی فارس گفت: 76 و 5 دهم درصد جرائم در فارس به صورت علمی کشف شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سردار احمد علی گودرزی فرمانده نیروی انتظامی فارس در كارگاه نیمه تخصصی رؤسای دفاتر تحقیقات ناجا كه در شیراز برگزار شد، اظهار کرد: امروز دانش و تجربه به هم آمیخته شده است و این موضوع در انجام ماموریت های محوله اثر بخشی مناسبی داشته است.

 
وی گفت: با بیان اینكه اگر پلیس توفیقی داشته به صورت علمی بوده است، افزود: در سطح استان فارس 67 و 5 دهم درصد از جرائم خشن به صورت علمی كشف می شود.
 
گودرزی با اشاره به كشف 93 درصدی جرائم فضای مجازی در استان، گفت: امروز درصد كشف علمی جرم نسبت به سال های گذشته افزایش پیدا كرده است و این موضوع لزوم توجه به مدیریت مبتنی بر علم و دانش در نیروی انتظامی را بیش از پیش ضروری می کند.
 
وی نقش دفتر تحقیقات كاربردی را در بالا بردن دانش و تجربه انتظامی كاركنان بسیار مهم دانست و گفت: اگر توجه ویژه ای به این قسمت از نیروی انتظامی شود، قطعا تعالی رفتار كاركنان حاصل می شود.  
 
این مقام ارشد انتظامی با اشاره به ظرفیت بسیار مناسب استان فارس در حوزه علم و دانش، افزود: انتقال تجربیات و واكاوی حوادث اتفاق افتاده به صورت ویژه در فرماندهی انتظامی استان انجام و سپس در دانشگاه علوم انتظامی ناجا ارائه می شود.  
 
گودرزی با تاكید بر استفاده و حمایت ویژه از طرح های صنعتی ارائه شده به پلیس، گفت: اجرای طرح های صنعتی می تواند بازده مؤثری داشته باشد و به پلیس در انجام ماموریت های گوناگون كمك كند.  
 
معاون توسعه و مدیریت دانش پژوهشگاه علوم انتظامی و مطالعات اجتماعی ناجا نیز گفت: پلیس به عنوان یك سازمان اجتماعی اگر می خواهد موفق باشد باید همگام و همپا با جامعه پیش برود.  
 
سرهنگ پور مؤذن با تأكید بر اینكه پلیس به دنبال رویكرد علمی و تفكر قبل از عمل است، افزود: این رویكرد باید از مسیر فعالیت های تحقیقاتی و مطالعاتی محقق شود.  
 
وی هدف از اجرای این كارگاه را بحث و تبادل نظر پیرامون رسیدن ناجا به توانمندی های علمی و همچنین كیفیت بخشیدن به اهداف ناجا عنوان كرد.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.