لرستان؛

بررسی ساماندهی قلعه فلک الافلاک با حضور معاون رئیس جمهور

استاندار لرستان گفت: موضوع ساماندهی قلعه فلک الافلاک خرم‌آباد بهمن ماه ۹۵ با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور بررسی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛هوشنگ بازوند ظهر امروز در حاشیه جلسه اقتصاد مقاومتی استان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد در رابطه با ساماندهی حریم قلعه فلک الافلاک اظهارداشت: برای ساماندهی قلعه فلک الافلاک یک تفاهم نامه با فرمانده سپاه منعقد شد و با توجه به پیگیری‌هایی که فرمانده سپاه نیز داشت این مسئله به نتایج  مطلوبی رسیده است.
 
وی افزود: در بحث مکان سپاه و هم ارتش طبیعیاً باید پول امان آنها را به آنها پرداخت کنیم تا بتوانند اماکن خود را در مکان دیگری ساخت و ساز کنند برای این منظور برآورد سپاه حدود 40میلیارد تومان و برآورد ارتش11 میلیارد تومان به صورت اسناد خزانه است.
 
استاندار لرستان عنوان کرد: خوشبختانه 40 میلیارد تومان سپاه از سازمان میراث فرهنگی ابلاغ شده است و 11 میلیارد تومان ارتش نیز به زودی می‌شود البته این مبلغ نیز ابلاغ شده است اما مشکلاتی وجود دارد که پیگیری‌هایی در حال انجام است تا 19 اسفند ماه حل و فصل شود.
 
وی بیان کرد: اکنون در بحث سپاه و ارتش مشکلی برای جابه‌جایی مکان وجود ندارد و تنها بر سر مسئله مکان با وزارت جهاد کشاورزی که قرار است مکانی به سپاه بدهد اختلافی وجود دارد چرا که  این مسئله در اختیار وزارت جهاد است.
 
بازوند تصریح کرد: در تهران یک جلسه با حضور  شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور برگزار شد که در آن جلسه مقرر شد که بازدید میدانی انجام دهند بعد از آن بازدید میدانی که احتمالا سه شنبه هفته آینده است این موضوع نیز تعیین تکلیف می‌شود.
 
وی گفت: البته در بحث مکان سپاه استان چند جلسه با وزارت جهاد کشاورزی داشتیم که به جمع بندی نرسید که نهایتاً نتیجه بازدید معاون رئیس جمهور برای تصمیم نهایی در هیئت دولت مطرح می‌شود.
 
به گزارش تسنیم قلعه تاریخی فلک‌الافلاک یا دژ شاپوری در مرکز شهر خرم‌آباد و بر فراز تپه‌ای مشرف به شهر واقع شده است و این بنای کم نظیر مربوط به دوره ساسانیان است که به شماره 883 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
 
انتهای پیام/ق
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.