شهرکرد؛

صدور سند مالکیت برای 45 ملک وقفی

امسال برای 45 ملک وقفی در استان چهارمحال و بختیاری سند مالکیت صادر شد.

صدور سند مالکیت برای 45 ملک وقفی
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری از وجود یک هزار و 665 ملک وقفی در این استان خبر داد و گفت: امسال برای 45 مرود از این املاک وقفی سند مالکیت صادر شد.

حجت الاسلام مرتضی عزیزی، املاک وقفی استان را شامل یکهزار و 58 مسجد، 311 موقوفه منفعتی، 284 حسینیه، تکیه و زینبیه و 12 دارالقرآن و حوزه علمیه اعلام کرد.

وی، تعداد املاک وقفی دارای سند مالکیت در چهارمحال و بختیاری 486 مورد بیان کرد و افزود: به علت زمان بر بودن مراحل ثبت، برای مابقی املاک سند مالکیت صادر نشده است.

عزیزی با اشاره به رشد 84 درصدی عواید موقوفه ها و بقاع متبرکه استان در سال جاری گفت: تجدید اجاره رقبات هم 30 درصد رشد داشته و 62 مورد تنظیم سند اجاره رقبات فاقد رابطه استیجاری به ثبت رسیده است.

وی با بیان تبدیل و اخذ 67 سند مالکیت دفترچه ای از ابتدای سالجاری به اسناد تک برگی اضافه کرد: از یک هزار و 665 ملک موقوفه استان، 311 مورد آن منفعتي و مابقی انتفاعی می باشد.

عزیزی خاطرنشان کرد: امسال 38 وقف منفعتی به کل موقوفات استان اضافه شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، رشد پنج درصدی داشته است.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار