گیلان؛

افتتاح اتاق رصد شناوری مرزبانی

اتاق رصد شناوری با قابلیت ردیابی، مشاهده نقطه استقرار و کمین، طول مسافت طی شده براساس مایل دریایی و سرعت براساس گره دریایی در فرماندهی مرزبانی گیلان افتتاح شد.

فرمانده مرزبانی گیلان ظهر امروز در مراسم اتاق رصد شناوری این فرماندهی گفت: سیستم اتاق رصد شناوری مذکور دارای قفل ایمن است و سیستمی مطمئن محسوب می‌شود.

کیاست سپهری قابلیت ردیابی، مشاهده نقطه استقرار و کمین، طول مسافت طی شده براساس مایل دریایی و سرعت براساس گره دریایی را از ویژگی سیستم رصد شناوری فرماندهی مرزبانی گیلان عنوان کرد و افزود: طول شناور و نقاط ویژه پیموده شده به‌راحتی در سیستم مذکور نمایش داده می‌شود.

وی با بیان اینکه سیستم رصد شناوری در مواقع ویژه، وقوع حوادث و تصادم دریایی به‌راحتی واحد امداد و نجات نیروهای دریابانی مرزبانی را به نقطه از پیش تعیین شده هدایت می‌کند، گفت: گیلان دارای 272 کیلومتر نوار ساحلی است.

این مسؤول، آب‌های تحت انحصاری حاکمیت مرزبانی جمهوری اسلامی ایران در دریای خزر به دلیل تعیین نشدن رژیم حقوقی این دریا را 10 مایل در حوزه سرزمینی و ساحلی خواند و افزود: حوزه آب‌های تحت نظارت 15 مایل است ضمن اینکه حوزه آب‌های ملی و اقتصادی 40 مایل است.

سپهری به وجود شناورهای سنگین، نیمه سنگین و سبک در این فرمانده اشاره کرد و گفت: شناورهای مذکور در آب‌های تحت حاکمیت جمهوری اسلامی ایران اقدام به گشت‌زنی و جلوگیری از هر گونه تجاوز مرزی و دریایی می‌کنند.

وی به وجود 38.5 کیلومتر مرز خشکی با جمهوری آذربایجان در شهرستان آستارا اشاره کرد و یادآور شد: حراست از مرزهای خشکی و دریایی به عهده مرزبانی ناجا است.


انتهای پیام/اص

برچسب ها: افتتاح ، اتاق ، رصد ، مرزبانی ، گیلان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.