جدیدترین نظرسنجی موسسه گالوپ درباره مراسم تحلیف دونالد ترامپ

موسسه گالوپ نظرسنجی سراسری خود درباره مراسم تحلیف رییس جمهور جدید آمریکا را منتشر کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نظرسنجی سراسری موسسه گالوپ در آمریکا پس از مراسم تحلیف دونالد ترامپ، رییس جمهور جدید آمریکا نشان داد میزان واکنش‌های مثبت افراد بالای 18 سال به مراسم تحلیف او بیشتر از واکنش‌های منفی بوده است. 

بر این اساس، نظرسنجی‌های سراسری در آمریکا که بلافاصله پس از مراسم تحلیف ریاست جمهوری ترامپ در روز جمعه برگزار شد نشان دهنده واکنش‌های مثبت و منفی فراوانی از آغاز سکانداری کاخ سفید از سوی رییس جمهور جدید بود. 

براساس نظرسنجی گالوپ 39 درصد نسبت به آغاز دوران ریاست جمهوری ترامپ ابراز خوشبینی فراوان کرده‌اند. در مقابل 30 درصد مردم آمریکا به دوران ریاست جمهوری او خوشبینی کمی دارند و 30 درصد دیگر نیز به چهار سال آینده دیدگاه خنثی و بی‌طرفانه‌ای دارند. 

آخرین نظرسنجی‌ها پیش از مراسم تحلیف ترامپ نشان داد که او تنها 40 درصد در میان مردم آمریکا مقبولیت دارد. این میزان پایین‌تر از مقبولیت باراک اوباما و جرج بوش پسر پیش از دومین مراسم تحلیفشان بود. 

به مانند سایر نظرسنجی‌های سیاسی، شکاف عمیقی میان مردم جمهوریخواهان و دموکرات‌ در این نظرسنجی وجود دارد. بخش اعظم جمهوریخواهان (87 درصد) که مراسم تحلیف و سخنرانی ترامپ را دیده‌اند، واکنش مثبتی به آن نشان دادند. در مقابل، 46 درصد دموکرات‌ها نسبت به آن واکنش منفی داشتند.

پیش‌تر شان اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید از رسانه‌های آمریکایی به دلیل منتشر کردن عکس‌های هوایی و نشان دادن جمعیت کمتر در مراسم تحلیف ترامپ نسبت به اوباما، از آنها انتقاد کرد. 

نظرسنجی موسسه گالوپ نشان می‌دهد 46 درصد از مردم آمریکا مراسم تحلیف ترامپ را تماشا کرده‌اند. این میزان در مورد مراسم تحلیف اوباما 60 درصد بود. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار