بجنورد؛

آغاز تولید کاتالیست در خراسان شمالی

با اتمام مرحله اول طرح تولید کاتالیست در خراسان شمالی از اردیبهشت سال آینده تولید کاتالیست آغاز می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: براساس پیش بینی، با اتمام طرح مطالعاتی تولید کاتالیست، این طرح از اردیبهشت سال آینده اجرایی می شود.

یحیی نیکدل با اشاره به اینکه ارزش افزوده نهایی هیدروکسید آلومینیوم 20 برابر بیشتر از محصول کنونی آلومینای جاجرم است ، افزود: در نشست اخیر در نهاد ریاست جمهوری، چهار مرحله برای پیگیری اجرای این طرح تعریف شد که مرحله اول آن، شامل مطالعات اولیه، مشخص شدن مصرف کننده محصول، میزان تولید و نیاز کشور به اتمام رسید.

وی به انعقاد قرارداد بین آلومینای جاجرم و یک مرکز پژوهشی در کشور اشاره و عنوان کرد: این شرکت، مطالعات امکان سنجی و توجیه اقتصادی را انجام می دهد و براساس پیش بینی، تا پایان فروردین ماه نتیجه پژوهش مشخص می شود.

وی با بیان اینکه شرکت آلومینای جاجرم تنها تولیدکننده هیدروکسید آلومینیوم در کشور است، گفت: در این طرح بوهمایت که محصولی برای تولید کاتالیست است، تولید می شود.

نیکدل گفت: تولید این مرکز تنها 300 تن در سال است در حالی که سالانه پنج هزار تن در کشور به این محصول نیاز داریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی افزود: با توجه به تولید 247 هزار تنی ماده اولیه بوکسیت برای پودر آلومینا، این شرکت بهترین ظرفیت را برای تولید بوهمایت مورد نیاز کشور دارد.

براساس مطالعات اولیه، حجم سرمایه گذاری مورد نیاز این طرح، هشت تا ده میلیارد تومان است.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.