یاسوج؛

853 قلیان در دهدشت معدوم‌ شد

رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت: 853 قلیان طی 15 ماه گذشته از مراکز عرضه مواد دخانی جمع‌آوری و امروز معدوم شد.

به گزارش گروه  استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ با حضور مسؤولان شبکه بهداشت و درمان، نیروی  انتظامی، صنعت، معدن و تجارت و بخشدار مرکزی قلیان‌های جمع‌آوری شده از اماکن عمومی در محل دپوی زباله معدوم شد.

غفار شفایی در این مراسم اظهار داشت: در راستای قانون جامع مبارزه با دخانیات تصمیم‌هایی در شورای سلامت درباره مبارزه با قلیان‌ها اتخاذ شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه، کمپین «قلیان‌ها را گلدان کنیم» را از جمله برنامه‌های شورای سلامت در این باره عنوان و تصریح کرد: این مراسم با حضور مسؤولان دستگاه‌های اجرایی در یکی از نشست‌های شورای سلامت برگزار شد.

شفایی افزود: کارگروهی متشکل از کارشناسان بهداشت محیط، نیروی انتظامی، صنعت و معدن، اماکن و میراث فرهنگی تشکیل شد و بازدید از مراکز عرضه قلیان و مواد دخانی را انجام دادند.

این مسؤول با بیان اینکه از شش ماهه دوم سال 94 تا 9 ماهه نخست سال جاری 853 قلیان از مراکز عرضه قلیان و سفره‌خانه‌ها جمع‌آوری شده است، گفت: این تعداد قلیان امروز با حضور مسؤولان معدوم شد.

شفایی با اشاره به مضرات مواد دخانی تصریح کرد: هر بار استفاده از قلیان معادل 80 نخ سیگار به بدن ضرر وارد می‌کند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه افزود: مواد سرطان‌زای موجود در لوله قلیان‌ها قابل انتقال به افراد است و مضرات آن به مراتب از سیگار شدیدتر است.


انتهای پیام/ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.