تبریز ؛

ضرورت نظارت بر فعالیت فرزندان در فضای مجازی

استفاده دشمنان از فضای مجازی برای توسعه و ترغیب مصرف مواد مخدر، محرک و روانگردان

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان آذربایجان شرقی با اشاره به آگاه سازی خانواده ها نسبت به تربیت صحیح فرزندان و بویژه نظارت بر فعالیت آنان در فضای مجازی از کشف بیش از ۱ تن انواع مواد مخدر در طی هشت ماهه نخست سال جاری در سطح استان آذربایجان شرقی نیز خبر داد.

سردار محمد علی نصرتی در همایش پیشگری از آسیب های مواد مخدر میانه که در بخش ترکمانچای این شهرستان برگزارشد با اشاره به این موضوع که تحقیق و پژوهش در زمینه مبارزه با مواد مخدر لازم و ضروری است، اظهار داشت: برخورد منفعلانه و پدافندی در مبارزه با مواد مخدر در کنار مشکلات مختلف اقتصادی و اجتماعی حال حاضر جامعه نتیجه بخش نخواهد بود.

وی با بیان اینکه 18 هزار سایت و ماهواره در دنیا فعالیت کرده و 2500 تا 3000 آن در کشور ما قابل دسترسی و دریافت است، افزود: امروزه متاسفانه علاوه بر ترویج بی هویتی ها، فساد اخلاقی و ... از این فضاها برای توسعه و ترغیب مواد مخدر، محرک و روانگردان استفاده می کنند.

سردار نصرتی بر لزوم آگهی بخشی خانواده به خصوص در زمینه شناخت و تاثیرات مواد مخدر و حساسیت نسبت به رفتار و حرکات فرزندان در منزل و خارج از آنتاکید کرد .

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان آذربایجان شرقی همچنین در این همایش از دستگیری ۳۷۲۱ نفر از توزیع کنندگان، قاچاقچیان، حمل کننده و نگهدارنده انواع مواد مخدر در طی هشت ماهه نخست سال جاری خبر داد و افزود: در طی این مدت ۲۳ باند توزیع مواد مخدر متلاشی و ۳۱۹۰ مرحله عملیات پلیسی و عملیاتی انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه طی هشت ماه نخست سال جاری ۱۱۰۶۳ نفر معتاد به کمپ نگهداری معتادین ماده ۱۶ استان به منظور سپری کردن مراحل درمان و حرفه آموزی معرفی شده اند، از کشف بیش از ۱ تن انواع مختلف مواد مخدر در طی هشت ماهه نخست سال جاری در سطح استان آذربایجان شرقی نیز خبر داد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار