شهرکرد؛

کاهش 16 درصدی بارندگی/ 10 سانتیمتر برف در کوهرنگ

بارندگی های سال زراعی در استان چهارمحال و بختیاری تا کنون 16 درصد کاهش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛  معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری از کاهش 16 درصدی بارندگی های سال زراعی جاری در استان، در مقایسه با سال قبل و میانگین بلند مدت خبر داد.

مهرداد قطره گفت: از ابتدای سال زراعی جاری تا صبح امروز چهارشنبه 6 بهمن 95، متوسط بارندگی رخ داده در چهارمحال و بختیاری، 250 میلی‌متر ثبت شده است که نسبت به همین تاریخ در سال گذشته 50 میلی‌متر کاهش را نشان می‌دهد.

وی افزود: شهرستان های کوهرنگ و شهرکرد در این مدت، هر یک با رشد 4 و 3 درصدی با افزایش میزان بارش و شهرستان های لردگان، اردل و بروجن با افت 38 درصدی بارش مواجه بوده اند.

قطره یادآور شد: بر اساس پیش بینی های انجام شده، بارش های بهمن و اسفند امسال و فروردین سال آینده، این کاهش 16 درصدی را جبران نخواهد کرد.

وی همچنین از ارتفاع 10 سانتیمتری برف در کوهرنگ خبر داد و گفت: این در حالی است که سال گذشته و البته همه ساله در این روزها، ارتفاع برف در این شهرستان به بیش از 100 سانتیمتر می رسید.

گفتنی است: تا قبل از بارش 26 سانتیمتری برف جمعه گذشته اول بهمن در کوهرنگ، ارتفاع 45 سانتیمتری برف در این شهرستان به دلیل دمای بالای هوا و بارش باران به طور کامل آب شده بود.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار