ساری،

هشدار فتا مازندران برای حفظ حریم خصوصی

دنیای مجازی دنیای پرخطری ا‌ست، در این دنیا نباید از امنیت و مسائل مربوط به امنیت غافل شویم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، کارشناسان پلیس فتای مازندران نکاتی را برای حفظ حری مخصوصی و افزایش امنیت اطلاعات در گوشی های تلفن همراه اعلام کردند.

**بسیاری از مردم نسبت به اپلیکیشن‌های نصب شده بر روی گوشی خود و تنظیمات آنها بی‌تفاوت هستندباید هر از چند گاهی تنظیمات اپلیکیشن‌های گوشی خود را چک کنید، دسترسی آنها را بررسی و تنظیم کنید چرا که وقتی تنظیمات اپلیکیشن‌های شما درست نباشد و ضعیف باشد و همچنین دسترسی اپلیکیشن‌ها به بخش‌های مختلف گوشی شما باز باشد، را‌ه برای نفوذ هکرها باز است و شما به آسانی می‌توانید قربانی حملات سایبری شوید، پس تنظیمات اپلیکیشن‌ها را مدام چک کنید و دسترسی اپلیکیشن‌ها را مدیریت کنید.

** برخی از کاربران سیستم‌عامل سیستم خود و همچنین اپلیکیشن‌های نصب شدهرا به‌روزرسانی و یا اپدیت نمی‌کنند. به صورت منظم نسخه به‌روزشده سیستم‌عامل‌ها و اپلیکیشن‌ها منتشر می‌شود، تنظیمات آنها بهبود پیدا می‌کند.

**بسیاری از باگ‌های امنیتی آنها حل می‌شود، پس توصیه می‌کنیم، حتما همیشه از نسخه‌های به‌روزشده سیستم‌عامل‌ها و اپلیکیشن‌ها برای حفظ حریم خصوصی خود استفاده کنید، چرا که وقتی اپلیکیشن‌ها و سیستم‌عامل‌ها به‌روزرسانی نمی‌شوند، شرایط برای حمله به آنها محیا است و آنها آسیب‌پذیرتر هستند.

**بسیاری از مردم اطلاعات و فایل‌های خود را امن ذخیره نمی‌کنند. اطلاعات مهم و شخصی خود را در شبکه‌های اجتماعی منتشر نکنید و در صورت انتشار کنترل کنید که چه کسانی می‌توانند آنها را ببینید و به آنها دسترسی داشته‌باشند.

**فایل‌های مهم خود را چه در سیستم خود و چه در فضاهای ابری ذخیره کردید، توصیه می‌کنیم آنها را رمزگذاری کنید. اگر فایل‌ها و اطلاعات خود را نا‌امن ذخیره کنید و نسبت به آنها بی‌تفاوت باشید، کار را برای سارقان اینترنتی برای سرقت آنها آسانتر می‌کنید.

**بسیاری از کاربران برای حساب‌های کاربری خود، رمز عبور یکسانی را مشخص می‌کنند این کار امنیت شما در شبکه‌های اجتماعی مختلف را به خطر می‌اندازد. اگر یکی از حساب‌های کاربری شما هک شد، هکرها امکان دسترسی به کلیه حساب‌های کاربری شما در دنیای مجازی را پیدا خواهند کردهمیشه برای حساب‌های کاربری خود از رمز‌های مناسب، امن و قوی استفاده کنید رمزهایی که انتخاب می‌کنید، ترکیب حرف کوچک و بزرگ، اعداد و نشانه‌ها باشدحتما رمز عبور مودم خود را هر از گاهی عوض کنید، چرا که هکرها با دسترسی به اینترنت شما می‌توانند حریم خصوصی شما را به‌خطر بیاندازند.

**کاربران زیادی هستند که در دنیای مجازی به صورت آگاهانه رفتار نمی‌کنند، و حریم خصوصی خود را به خطر می‌اندازندشما همیشه باید در انتشار مطالبی که در دنیای مجازی منتشر می‌کنید، هوشیارانه عمل کنید.

**از سایت‌هایی که مخرب و آلوده هستند بازدید نکنید و از آنها برای خرید‌های آنلاین استفاده نکنید.

**ایمیل‌های افراد ناشناس را پاسخ ندهید، و به هیچ‌عنوان فایل‌های موجود در ایمیل‌ آنها را دانلود نکنید و یا اگر ایمیل حاوی لینکی بود، بر روی آن به هیچ‌عنوان کلیک نکنید.

**فریب تبلیغات اینترنتی اشتباه را نخورید و اطلاعات شخصی خود را در اختیار آنها قرار ندهید.

** کاربران زیادی هستند که برای دانلود اپلیکیشن‌ها و برنامه‌ها از مارکت‌ها و سایت‌های غیررسمی استفاده می‌کننداستفاده از مارکت‌ها و سایت‌های غیررسمی، حریم خصوصی شما را به شدت در خطر میاندازد و راه را برای نفوذ هکرها باز می‌کندتوصیه می‌کنیم، همیشه اپلیکیشن‌ها را از مارکت‌های رسمی دانلود کنید و از نرم‌افزارهای رایگان متن باز استفاده کنید که امنیت بالایی دارند و برای دانلود آنها باید از سایت‌های رسمی آنها استفاده کنید.

در خاتمه با توجه به آمار منتشر شده، تعداد بد‌افزارها، حملات فیشینگ، سایت‌های آلوده و مخرب روز به روز در حال افزایش است، و شما اگر با این روند از حریم خصوصی خود در دنیای مجازی غافل شوید و به نکات امنیتی توجه نکنید، به‌سادگی مورد حمله قرار می ‌گیرید و قربانی می‌ شوید.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار