فیلم 100 جانبدارانه به موضوعات نگاه نمی‌كند

بنیامین اثباتی، مستندساز، جشنواره فیلم 100 را دارای نگاه بی‌طرفانه‌ای نسبت به موضوعات اطراف خود دانست كه دیگر جایگاه خودش را پیدا كرده است و جزو یكی از جشنواره‌های درجه یك كشور به شمار می‌رود.

فیلم 100 جانبدارانه به موضوعات نگاه نمی‌كند
به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، بنیامین اثباتی فیلم‌ساز مستند 100، جشنواره‌های فیلم كوتاه را برای فیلم‌سازانی كه هیچ فرصتی برای اكران فیلم‌های خود ندارند، یك فرصت خواند و عنوان داشت: در كشور ما فیلم‌های كوتاه با كمبود فضا برای نمایش روبه‌رو هستند و بدین خاطر وجود این‌گونه جشنواره‌ها می تواند ما را با انبوهی از فیلم‌ها روبه‌رو كند. درمورد فیلم كوتاه نیز باید گفت كه این‌گونه فیلم‌ها به عنوان پلی برای ورود به دنیای فیلم‌سازی بلند محسوب نمی شود و در واقع كسانی كه در این حوزه كار می كنند می توانند به عنوان ژانر مستقل به آن نگاه كنند و نمی توان گفت كه چون فیلم‌سازی 20 تا فیلم كوتاه ساخته است می تواند در ساخت فیلم بلند هم موفق باشد.
 
وی ادامه داد: در جهان حتی شرایطی معكوس با این جریان وجود دارد و فیلم‌سازانی هستند كه بعد از ساخت فیلم‌های بلند خود به سراغ ساخت فیلم كوتاه می روند.  
 
 
زمان در ساخت فیلم محدویت ایجاد نمی‌كند

وی جشنوارۀ فیلم 100 ثانیه ای كه 11 دوره برگزار شده است را در بیان محتوای خود موفق دانست و گفت: این جشنواره با گفتمانی كه ایجاد كرده است توانسته نشان دهد كه زمان كوتاه، محدودیت نیست و حتی در 100 ثانیه هم می توانیم مقصود خودمان را بیان كنیم. در دنیا تیزرها و كلیپ هایی حتی با تایم كمتری از این زمان ساخته می شوند كه تأثیرگذاری بالایی هم دارند؛ پس از این نظر زمان در ساخت فیلم محدویت ایجاد نمی كند.
 
 
وی ادامه داد: این جشنواره یكی از جشنواره های خوبی است كه می تواند نگاه بی طرفانه تری به موضوعات اطراف خود داشته باشد و دو دوره ای كه در این جشنواره حاضر بودم، حضور فیلم‌سازان را در آن بسیار با انگیزه دیدم و حتی فیلم هایی بودند كه با كمترین امكانات ساخته شده بودند ولی در خود از پیامی جهانی بهره برده بودند و در یك كلام باید گفت كه جشنواره بین المللی فیلم 100 الان دیگر جایگاه خودش را پیدا كرده است و جزو یكی از جشنواره های درجه یك كشور به شمار می رود.
 
 
كارگردان مستند «همین حوالی» با بیان اینكه ورود جشنواره‌ها به مسائل آموزشی باید استمرار داشته باشد، خاطرنشان كرد: اینكه جشنواره‌ای را فقط محدود به دو ماه قبل و دو ماه بعد از آن كنیم، مطمئناً خیلی جواب نمی گیریم بلكه باید با برنامه ریزی‌های مستمر یك رابطه دو طرفه میان مسئولان جشنواره با شركت كنندگان آن برقرار شود تا یك جشنواره به معنای واقعی كلمه برقرار شود.
 
 
اثباتی با بیان اینكه محقق شدن بخش بین المللی در جشنواره‌ها فقط به یك اسم نیست این طور بیان داشت: همه جشنواره شرایط بین المللی شدن را ندارند و باید گفت كه رسیدن به این موضوع نیازمند بهره گیری از كارشناسان و تبادل با جشنواره بین المللی و همچنین بازارهای بین المللی برای فروش آثار است.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.