دومین سوگواره فرهنگی هنری عبرات به کار خود پایان داد

دومین سوگواره فرهنگی هنری عبرات با تقدیر از برگزیدگان سوگواره و فعالان حوزه فرهنگی اربعین به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیین اختتامیه دومین سوگواره فرهنگی هنری عبرات عصر امروز با تقدیر از برگزیدگان سوگواره و فعالان حوزه فرهنگی اربعین با حضور رحمانی فضلی وزیر کشور و جمعی از هنرمندان در سالن همایش های وزارت کشور برگزار شد.

در ابتدای مراسم دکتر ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور و رییس ستاد اربعین اظهار داشت: کربلا ماندگار است چون حقیقت ماندگار است. اربعین از ظرفیت های بسیاری برخوردار است؛ ظرفیت ایجاد وحدت و یکپارچگی  در ایران و اسلام، توسعه صلح و دوستی در منطقه، تحول روحی و رفتاری در جامعه، شکست راهبرد اسلام هراسی، ناکام گذاشتن مثلث شوم عربی غربی عبری و گسترش عشق، ایثار، دوستی و محبت که همه این ظرفیت ها در ایام اربعین به درستی قابل درک است.

وی افزود: نکته ای که وجود دارد اینکه ما باید با نگاهی والاتر و عالی تر به اربعین و ظرفیت های آن توجه داشته باشیم. در  این راستا تمامی برنامه‌های انجام شده به عنوان وسیله و ابزار بوده و هدف نهایی توسعه فرهنگ صحیح اربعین در کشور و جامعه جهانی است.

وی ادامه داد: پیرامون موضوع اربعین اقدامات بسیاری در حوزه های فرهنگی و هنری صورت گرفته است. اقداماتی که شاید بیش از انتظار ستاد اربعین بوده و هست. اما در ارتباط با مسائل فرهنگی نیازمند بهره گیری سازمان یافته تری از سوی مردم هستیم و اصرار داریم که این فضا، فضایی کاملا مردمی باشد. زیرا بر این اعتقاد هستیم که هر قدمی که در این مسیر برداشته می شود باید به عنوان بسیج عمومی تلقی شود و نه بیشتر.

ذوالفقاری در پایان خاطرنشان کرد: سازماندهی اعزام یکی از اقداماتی است که کار را ساده خواهد کرد و بر آن هستیم که این اعزام به صورت اعزام گروهی و کاروانی در کشور اتفاق بیفتد. همچنین درصدد تشکیل شورای اربعین هستیم که تمام سیاست ها و برنامه ها بر مبنای آن تنظیم شود. ان شاالله با برپایی این شورا در برنامه اربعین سال 96 تفاوت ملموسی را نسبت به اربعین 95 شاهد باشیم.

در ادامه این مراسم مصطفی صابر خراسانی شاعر اهل بیت (ع)؛ به شعر خوانی پرداخت و از برگزیدگان این دوره نیز تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.