اهواز؛

67هزار زوج راهی خانه بخت شدند

از رقم 67هزار تعداد ازدواج، ۲۲ هزار مورد آن قبل از ۱۲ ماهگی منجر به طلاق منجر شد و ۳۳ هزار زوج نیز تقریبا ۲۴ ماه بعد از ازدواج طلاق گرفتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،معاون فنی دفتر سلامت جمعیت ، خانواده و مدرسه وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت :پارسال در کشور تعداد ۶۷ هزار مورد ازدواج در کشور صورت گرفت.

محمد اسلامی، افزود: از این تعداد ازدواج ۲۲  هزار مورد آن قبل از ۱۲ ماهگی منجر به طلاق منجر شد و ۳۳ هزار زوج نیز تقریبا ۲۴ ماه بعد از ازدواج طلاق گرفتند که این نشان می دهد ۵۰ درصد طلاق ها در پنج سال نخست ازدواج صورت می گیرد.

وی بیان کرد: طبق نظرسنجی که در سال ۹۳  انجام شده تمایل زوجین در آستانه ازدواج به داشتن ۲.۳ فرزند بوده در حالی که تمایل زوجین هفت سال پس از ازدواج به ۲.۸  رسیده واین نشان می دهد زوجین خواهان فرزند بیشتر هستند و خواست مردم با سیاست های کلی جمعیت همخوانی دارد.

معاون فنی دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدرسه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اظهارداشت : از سال ۱۲۹۰ تا ۱۳۹۰ جمعیت کشورمان از ۹ میلیون نفر به ۷۰  میلیون نفر رسیده است و رشد جمعیت در حال حاضر خوب است ولی با توجه به مرگ ۳۷۰  هزار نفر در سال گذشته اگر نسبت به رشد جمعیت بی تفاوت باشیم در سال ۱۴۲۵ رشد جمعیت صفر و بعد از آن با رشد منفی جمعیت روبرو خواهیم شد.

وی تصریح کرد: با تغییر نگرش ها در مردم از سال ۶۴ تاکنون نرخ باروری در کشور کاهش یافته بطوری که در سال ۶۵ باجمعیت حدود ۴۸ میلیون نفر در کشور نرخ باروری ۵.۶  بوده، در سال ۷۲ به ۳.۳  رسیده و در سال ۹۰ به ۱.۸  رسیده است و در استان خوزستان نیز شهرستان هویزه با ۳.۶ بالاترین  نرخ باروری و شهرستان دزفول با ۱.۷ کمترین نرخ باروری را در سال ۹۰  داشته اند که باید در جهت افزایش باروری در شهرستان دزفول بیشتر تلاش کرد.

اسلامی گفت: متاسفانه شرایط به گونه ای شده که برخی افراد که عمدتا از قشر باسواد و نخبه اند به دلیل مشغله کاری از فرزندآوری خودداری می کنند که این امر در بلند مدت موجب حذف ژن نخبگان در جامعه خواهد شد.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.