همکاری دانشگاه آزاد اسلامی در طراحی نقشه توسعه علمی مناطق آمایشی در سه فاز

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: طراحی نقشه توسعه علمی مناطق آمایشی علوم پزشکی کشور در 3 فاز انجام می شود.

علی اکبر حق دوست رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان و سرپرست کلان منطقه 8 آمایشی کشور در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه ما خواستار مشاهده تمام اجزای علمی دانشگاه علوم پزشکی کشور در سند علمی و سند آموزشی کشور هستیم، گفت: موضوع تنظیم سندهای محاسباتی و دقیق برای توسعه حوزه های مختلف چند مدتی است که در وزارت بهداشت و آموزش پزشکی مطرح شده است.

سرپرست کلان منطقه 8 آمایشی کشور با اعلام اینکه بحث علمی کشور مورد تایید شورای انقلاب فرهنگی قرار گرفته، تاکید کرد: همکاری بین نهادها باعث ترسیم آینده نگری سایر حوزه های علمی می شود.

وی با بیان اینکه با مشارکت مسئولان دانشگاه ها در کرمان و منطقه 8 آمایشی مجموعه منسجمی را جهت داشتن آینده متوازنی باتوجه به منابع و امکانات منطقه تهیه کردیم، تاکید کرد: نقشه توسعه کلان منطقه 8 آمایشی مورد توجه وزیر بهداشت و معاون آموزشی قرار گرفته است.

حق دوست افزود: سعی داریم به نیازهای آینده مملکت در حوزه علوم پزشکی و باتوجه به وظایفی که دانشگاه علوم پزشکی جهت توسعه علمی کشور و محدودیت و معدودیت هایی که قطعا از نظر منابع وجود دارد، مدلی منسجم، اقتصادی و عملیاتی ارائه دهیم تا حرکت دانشگاه ها و فرآیند دانشجویان و اساتید دانشگاه ها را بیشتر به هم متصل کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه باید تخت های بیمارستانی، تجهیزات بیمارستانی، درمانگاه های سرپایی و متخصص ها یکدیگر را حمایت کنند، تصریح کرد: کم توجهی به نیروی انسانی، کاهش هزینه ها و تامین نیروی انسانی بدون فراهم کردن زیرساخت های آن باعث آسیب به علوم پزشکی کشور می شود.

وی با بیان اینکه نقشه توسعه علمی مناطق در 3 فاز تهیه می شود، تاکید کرد: بررسی نیازهای دانشگاهی و تهیه زیر ساخت ها جهت تامین نیاز های کشور در فاز اول محاسبه می شود.

حق دوست با اشاره به اینکه فاز دوم نقش هر دانشگاه در کلان منطقه و یا در کشور را نشان میی دهد، عنوان کرد: نقش هر دانشگاه و دانشکده جهت برنامه ریزی ها و برآوردهای کشوری در خصوص نیروی انسانی حوزه سلامت مشخص می شود. 

سرپرست کلان منطقه 8 آمایشی به سنجیدن شرایط توسعه علمی دنیا در فاز 3 اشاره کرد و افزود: تنظیم راهبردها با واقعیت های علمی در فاز 3 انجام می شود که تدوین نقشه توسعه کلان منطقه 8 با مشارکت سایر ارگان‌ها مانند دانشگاه آزاد اسلامی صورت می گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۴ ۰۸ بهمن ۱۳۹۵
لابد رتبه های برتر کنکور تو دانشگاه آزاد درس میخونن نه شریف و تهران و امیرکبیر ؟؟؟؟؟؟؟؟