پیشرفت 50 درصدی طرح کاداستر در اراضی استان بوشهر

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان بوشهر گفت: طرح کاداستر در ۲.۳ میلیون هکتاری اراضی استان بوشهر در حال اجرا است که پیشرفت آن بیش از ۵۰ درصد است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رضا عوض‌پور ظهر امروز در نشست ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی  استان بوشهر با بیان اینکه وجود اطلاعات پایه برای تهیه و تنظیم سند چشم‌انداز استان بوشهر منحصربفرد است اظهار داشت: این اطلاعات در همه عرصه‌ها وجود دارد که باید به‌روز شود.

وی از اجرای طرح کاداستر در اراضی ملی استان بوشهر خبرداد و تصریح کرد: برای سنددار کردن اراضی و حل و فصل تناقض در اراضی طرح کاداستر در اراضی ملی استان بوشهر اجرا شده که پیشرفت قابل توجهی دارد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان بوشهر با بیان اینکه طرح کاداستر در سطح 2.3 میلیون هکتار اراضی استان بوشهر اجرا شده است افزود: پیشرفت فیزیکی طرح کاداستر در استان بوشهر بیشن 50 تا 60 درصد است که این طرح در اراضی کشاورزی این استان دارای روند اجرایی مطلوبی است.

عوض‌پور از اجرای طرح داده‌های مکانی در استان بوشهر خبرداد و  گفت: این طرح در استان به عنوان پایلوت کشوری با هدف یکپارچه سازی همه داده‌های مکانی دستگاه‌های اجرایی و اشتراک گذاری آنها اجرایی شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح منظومه‌های روستایی در استان بوشهر بیان کرد: با اجرای این طرح ضمن یکپارچه سازی توسعه روستایی از ظرفیت‌های اقتصادی روستاها برای توسعه طرح‌های اشتغال‌زایی استفاده می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان بوشهر با اشاره به اینکه سند آمایش سرزمینی استان بوشهر تدوین می‌شود خاطر نشان کرد: تدوین این سند  بر اساس مزیت‌های مناطق تدوین می‌شود که نقش مهم و تاثیرگذاری در توسعه زیرساختی در همه ابعاد مختلف دارد.

عوض‌پور با تاکید بر اجرای طرح مطالعه سرمایه‌گذاری استان بوشهر تصریح کرد: برای استفاده از فرصت‌ها و مزیت‌های استان بوشهر در توسعه سرمایه‌گذاری طرح مطالعه آن اجرایی شده که فرصت‌های سرمایه‌گذاری مناطق مختلف استان بوشهر بر اساس ظرفیت‌ها شناسایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تدوین  این اسناد نقش مهمی در توسعه دانش بنیان استان بوشهر دارد تاکید کرد: تدوین سند جامع علمی استان بوشهر با توجه به این مزیت‌ها و ظرفیت‌ها تحول اساسی برای توسعه این استان ایجاد می‌کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان بوشهر گفت: بر اساس این اسناد طرح‌های محرک و پیشران که تسهیل کننده روند توسعه استان بوشهر است اجرایی می‌شود.

انتهای پیام /پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.