بوشهر:

تنظیم نخستین برش استانی سند راهبردی توسعه دانش بنیان

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: نخستین برش استانی سند راهبری توسعه دانش بنیان در استان بوشهر تنظیم می شود.

تنظیم نخستین برش استانی سند راهبردی توسعه دانش بنیان
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز پنجشنبه در نشست شورای راهبری توسعه دانش بنیان استان بوشهر افزود: برش استانی سند راهبری توسعه دانش بنیان براساس نقشه جامع علمی کشور تنظیم می شود.

وی تصریح کرد: پیشرفت دانش بنیان هر جغرافیا وابسته به تدوین سند کارشناسی شده مطابق با ظرفیتها، قابلیتها و هدفهای آینده آن است و براساس نگاه و سیاست رهبر معظم انقلاب با توجه به قابلیتهای فوق العاده استان بوشهر این سند باید برای توسعه، پیشرفت جامع، پایدار و فرهنگی منطقه تنظیم شود.

صفایی بوشهری اظهار کرد: براساس این سنند و نقشه راه منابع انسانی، اعتبارات درون زا و تولیدات دانش بنیان با نگاه برون گرایی باید تنظیم شود.

وی یادآور شد: استان بوشهر با توجه به قابلیتها، ظرفیتها، تاریخ و همدلی مردم و مسئولان بعنوان نخستین استان تنظیم کننده سند پیشرفت دانش بنیان درعرصه های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی انتخاب شده است.

صفایی بوشهری با تاکید براینکه هر حرکتی نیاز به معرفت جامع، مشخص و شفاف دارد گفت: توسعه و پیشرفت در همه عرصه ها نیاز به سند توسعه دانش بنیان آن منطقه دارد.

وی افزود: با وجود انجام کارهای متعدد بعد از انقلاب در استان بوشهراما به دلیل هدفمند نبودن برنامه ها این کارها موثر نبوده اند.

صفایی بوشهری گفت: استان بوشهر در هر پیشرفت مهم کشور نقش اساسی داشته ولی خود از این امکانات ملی بهره مند نشده است.

وی تاکید کرد: استان بوشهر در فضای همدلی، ولایتمداری، اخلاق مداری و دانش کارهای بزرگی انجام داده و با حضور شورای عالی انقلاب فرهنگی، تنظیم سندهای بالا و پائین دستی و طرحهای مناسب در آینده ای نه چندان دور بعنوان آلبوم پیشرفت دینی و دانش بنیان تبدیل خواهد شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز گفت: با توجه به توانایی هایی که براساس نقشه جامع علمی کشور در استان بوشهر ایجاد شده اگر بخواهیم ارتباطی بین پیشرفت دانش بنیان کشور و دانش در برشهای استانی تعریف شود بدون تعصب اولویت اول با استان بوشهر است.

منصور کبگانیان افزود: براساس دیدگاه شفاف و روشن امام جمعه بوشهر و همدلی با مسئولان اقتصادی، اجرایی و فرهنگی استان، ذخایر و توانایی های استان درحوزه انرژی، دریا و شیلات باعث شده برش استانی سند راهبری دانش بنیان کشور از استان بوشهر آغاز شود.

وی با بیان اینکه برش استانی سند راهبری دانش بنیان استانها از سوی نخبگان آن استان نوشته می شود بیان کرد: پیش بینی می شود این پروژه که طی چند ماه گذشته در استان بوشهر آغاز شده است با انجام کارتلفیق، رفع تعارض ها، نهایی سازی و هماهنگ کردن شاخص ها پیش نویس آن از سوی استان طی دو ماه آینده نوشته و برای تصویب به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شود.

کبگانیان گفت: کار تنظیم سندهای استانی دانش بنیان براساس توانایی ها و ظرفیتهای هر استان در راستای هدفهای چشم انداز طراحی می شود و براساس این سند هماهنگی های لازم بین مسئولان ملی و استانی برای پی گیری کارهای استان انجام می شود.

وی تاکید کرد: برش استانی سند دانش بنیان استان بوشهر به‌ عنوان چارچوب و الگو برای سایر استانهای کشور معرفی می شود.
 
نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: با وجود همه ظرفیتهای کشور ولی به جای عمل بر مبنای علم و عقل همه برنامه ها براساس گرایشهای حزبی و جناحی تنظیم می شود.

سید کمال الدین شهریاری افزود: برنامه ریزان براساس افق 10 ساله برنامه می نویسند.

وی با اشاره به اینکه معنا و مفهوم علم در کشور در حال تغییر است اظهار کرد: به لحاظ کمی فکر و تولید علم و دانش آموخته تربیت می شود ولی از نظر کیفی وضعیت نامطلوب است.

شهریاری برضرورت توجه به کیفیت علم و نهادینه کردن آن در رشد اقتصادی و توسعه تاکید کرد.

انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.