کشف و خنثی‌سازی یک بمب در اردوگاه پناه‌جویان سوئد

پلیس شهر گوتنبرگ سوئد، بمبی را در اردوگاه پناه‌جویان با تخلیۀ موقت اردوگاه و تحت تدابیر امنیتی خنثی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی،  پلیس شهر گوتنبرگ، دومین شهر بزرگ سوئد، بمبی را در اردوگاه پناه‌جویان خنثی کرد.

عملیات خنثی‌سازی این بمب در ساعات پایانی چهارشنبه با تخلیۀ موقت اردوگاه و تحت تدابیر امنیتی انجام شد.

پیتر آلدرسون، سخنگوی پلیس محلیف این حادثه را جدی دانست و گفت در این اردوگاه حدود 140 پناه‌جو زندگی می‌کنند.

به گزارش رسانه‌های محلی، تحقیقات مقدماتی در این زمینه آغاز شده، اما تاکنون کسی دستگیر نشده است.

بر اساس گزارش آژانس مهاجرت سوئد، این کشور سال 2015 حدود 163 هزار پناه‌جو را پذیرفت. این میزان، نسبت به جمعیت این کشور، بیشترین تعداد پذیرش پناه‌جویان در میان کشورهای اروپایی است.

اما در سال 2016، پارلمان سوئد قوانین جدیدی را تصویب کرد که دریافت کمک‌های دولتی را برای افرادی که جویای پناهندگی از این کشور هستند، دشوارتر می‌کند.

بزرگترین تهدید امنیتی سوئد در سال 2017 
روزنامۀ اینترنتی «دِ لوکال»، دولت سوئد به‌تازگی گزارشی دربارۀ ارزیابی خطر تروریسم در این کشور منتشر کرده که در آن آمده است حملات تروریستی انفرادی موسوم به «گرگ تنها» بزرگ‌ترین تهدید تروریستی برای سوئد در سال 2017 محسوب می‌شوند.

بر اساس این گزارش که از سوی پلیس امنیت سوئد تهیه شده، بزرگ‌ترین تهدید برای سوئد حملات تروریستی با الهام از ایدئولوژی تکفیری مانند تفکری که گروه‌های داعش و القاعده در خاورمیانه ترویج می‌کنند، است.

در این گزارش آمده است حملات تروریستی در سوئد بیشتر احتمال دارد از سوی افرادی تنها انجام شود که از گروه‌های تروریستی الهام گرفته باشند، نه اینکه این گروه‌ها طراحی و اجرای این حملات را انجام داده باشند.

متس سندبرگ، از مقامات پلیس امنیت سوئد در گفتگویی رادیویی گفت: «بزرگ‌ترین خطری که شاهدیم حملات انفرادی از سوی افرادی است که (از تفکر تکفیری) الهام گرفته‌اند و احتمالاً خودشان افراط‌گرا شده‌اند.»

وی افزود برای سوئد خطر این حملات بزرگ‌تر از خطر حملات هماهنگ مشابه حملات تروریستی پاریس است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار