اصفهان؛

نجات کوهنورد اصفهانی در ارتفاعات کرکس نطنز

رئیس جمعیت هلال‌احمر نطنز گفت: با تلاش تیم امداد و نجات کوهستان، کوهنورد گم‌شده اصفهانی در ارتفاعات کرکس پیدا و از مرگ حتمی نجات یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،اصغر سلطانی  اظهار کرد: دیروز  یک زوج کوهنورد اصفهانی به‌ قصد فتح قله کرکس نطنز از منطقه کشه کوه‌پیمایی خود را آغاز می‌کنند.

وی افزود: به علت برودت هوا، همسر کوهنورد اصفهانی در جان‌پناه اول در میانه راه مانده و مرد کوهنورد به‌ طرف قله مسیر را ادامه می‌دهد.

رئیس جمعیت هلال‌ احمر نطنز تصریح کرد: حدود ساعت 4 بعد از ظهر متصدی جان‌پناه متوجه می‌شود که همه کوهنوردان بازگشته ولی این کوهنورد بازنگشته و مطمئن می‌شود وی مسیر را گم‌ کرده باشد و ساعت 18 با تیم امداد و نجات هلال‌ احمر نطنز تماس حاصل می‌کند.

وی بیان کرد: ساعت 18:30 دقیقه تیم امداد و نجات کوهستان متشکل از 12 جوان زبده و آموزش‌ دیده در اوج بارش برف و بوران و هوای سرد به کوهستان رفته و مشغول گشتن در کوه برای پیدا کردن فرد گمشده شدند.

سلطانی گفت: خوشبختانه کوهنورد مفقودشده که مسیر را گم‌کرده و به چاله باقره رفته و آنجا گیرکرده بود از طرف تیم امداد و نجات کوهستان واصل و این کوهنورد از مرگ حتمی نجات یافت.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.