جمشید؛ روایتی مصور از شاهنامه

مراسم رونمایی از رمان مصور «جمشید» با حضور هنرمندان حوزه انیمیشن و گرافیک و عوامل اثر در شهركتاب فرشته برگزار شد.  

«جمشید؛ طلوع»؛ روایتی مصور از شاهنامهبه گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی شهر کتاب فرشته؛ مراسم رونمایی از رمان مصور «جمشید » با حضور هنرمندان حوزه انیمیشن و گرافیک و عوامل اثر در شهركتاب فرشته برگزار شد. 
 
«جمشید» نخستین رمان مصور استودیو هورخش است که داستان آغازین روزهای پادشاهی جمشید شاه را روایت می­ کند و در حقیقت پیش درآمدی­ است بر انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» ساخته اشکان رهگذر. این داستان با برداشتی آزاد از شاهنامه به روایت شروع دوران پادشاهی این پادشاه اسطوره­ ای می­ پردازد. گفتنی است ویراستِ متن این رمان مصور به قلم محمد چرمشیر است. هم­چنین فائزه سپهرصادقیان، به عنوان سرپرست تصویرگران در کنار شیوا گل­ محمدی و داود دیبا تصویرگری این کتاب مصور را به انجام رسانده­ اند.
 
در این مراسم که هنرمندانی چون کریستف رضاعی، استاد مهین جواهریان، علیرضا گلپایگانی، هرمز حقیقی، سعید ترخانی، هدی اثنی­ عشری و امید حق شناس میهمان آن بودند؛ تویسرکانی از مترجمان حوزه کودکان و نوجوان و ادبیات ژانری آغاز گفت: خود تجربه بسیاری در زمینه پژوهش و ترجمه آثار علمی ـ تخیلی دارد و این کتاب مصور را اثری دانست که به عنوان کاری در حوزه کمیک از تماشایش لذت می ­برد. 


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار