همدان؛

70 هزار نفر از موزه آرامگاه بوعلی سینا بازدید کردند

رئیس امور موزه‌های استان همدان گفت: در سه ماهه اول سال جاری 70 هزار نفر از موزه آرامگاه بوعلی سینا بازدید کردند که از این تعداد 3 هزار و 136 نفر گردشگر خارجی بودند.

70 هزار نفر از موزه آرامگاه بوعلی سینا بازدید کردند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ لیلا خوشمو اظهار کرد: موزه آرامگاه بوعلی سینا رتبه نخست بازدید گردشگران داخلی و خارجی دراستان را دارد.

وی افزود: همچنین از مجموع 155 هزار نفر بازدید کننده داخلی و خارجی در سه ماهه دوم سال جاری از موزه آرامگاه بوعلی سینا یک هزار نفر گردشگر خارجی بوده است.

وی با بیان اینکه در سه ماهه سوم سال جاری 12 هزار نفر گردشگر داخلی از موزه حیکم هزاره ها بازدید کردند، تصریح کرد: یک هزار و 639 نفر توریست خارجی از این موزه بازدید کردند.

رئیس امور موزه‌های استان همدان اظهار داشت: موزه ابوعلی سینا که در مقبره حکیم پر آوازه شیخ الرئیس ابوعلی سینا واقع شده، یکی از موزه های زیبای همدان به شمار می رود.

خوشمو بیان داشت: ساخت این بنا به شکل امروزه در سال ۱۳۳۰ شروع شده و در سال ۱۳۳۳ خاتمه یافته و در حال حاضر تالار جنوبی آرامگاه به عنوان موزه و محل نگهداری آثار ارزشمند و نفیس ایرانی و خارجی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی ابراز کرد: براساس دسته بندی های انجام شده بازدید از موزه آرامگاه بوعلی سینا رتبه نخست و پس از آن موزه آرامگاه باباطاهر، هگمتانه و گنبدعلویان دارای رتبه های دوم تا چهارم بازدید گردشگران می باشد.

انتهای پیام/ ش



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.