کرمانشاه؛

برف روبی معابر با 1200 نیرو از شهرداری

شهردار کرمانشاه از فعالیت 1200 نیروی شهرداری برای برف‎روبی معابر و خیابان‌های شهر کرمانشاه خبر داد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ آرش رضایی درحاشیه بازدید از اقدامات ستاد برفروبی و عملیات پاکسازی معابر سطح شهر، از آماده باش نیروهای شهرداری برای برف روبی در ادامه بارش‌ها خبر داد.

وی با اشاره به اینکه 18 سایت اصلی برف‌روبی شهر به طور همزمان در این ایام فعالیت داشتند، یادآوری کرد: کار برف‌روبی با اولویت خیابان‌های مرکزی و بزرگراهی آغاز شد و خوشبختانه با تلاش بسیار نیروها، عملیات برف روبی، پخش شن مخصوص و یخ زدایی در تمامی معابر انجام شده و تردد در تمامی خیابان‌ها باز است.

به گفته شهردار کرمانشاه، در این عملیات بیش از 1200 نفر نیروی خدماتی به همراه نیروهای اجرایی در دو شیفت کاری، 95 دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین شامل 13 دستگاه تیغه برف‌روب، دو دستگاه نمک پاش اتوماتیک، 20 دستگاه گریدر، 70 دستگاه کمپرسی مشغول فعالیت بودند.

رضایی خاطرنشان کرد: همچنین 650 تن نمک و شن و 25 هزار لیتر محلول ضد یخ تاکنون در معابر سطح شهر پاشیده شده که این امر موجب سهولت عبور و مرور در مبادی ورودی و خروجی شهر و همچنین در کلیه گذرگاه های اصلی و فرعی درون شهر شده و مشکلی برای تردد در شهر نداریم.

وی با اشاره به معابر کم عرض و پر شیب در برخی مناطق که جزو معابر درجه سه محسوب می‌شوند، از ساکنین این محدوده‌ها خواست در روزهای برفی وسیله نقلیه خود را از منزل خارج نکنند و در صورت لزوم از شن مخصوص دپو شده در مخازن زرد رنگ جانمایی شده در این معابر نسبت به رفع لغزندگی در محل عبور خود استفاده نمایند.

به گفته وی اقدامات لازم برای جلوگیری از یخبندان پلها نیز انجام شده و در کنار آن نیروهای خدماتی نسبت به برف‌تکانی شاخه‌های درخنان نیز اقدام می‌کنند.

شهردارکرمانشاه از شهروندان هم خواست تا حد امکان و حداقل در محدوده محل زندگی و کار خود نسبت به شاخه تکانی درختان اقدام کرده و در این امر نیروهای خدماتی شهرداری را یاری دهند.

وی همچنین از اعضای ستاد خواست تا از استفاده بیش از حد نمک در سطح شهر که موجب از بین رفتن سطح آسفالت معابر و پیاده روها می شود و تاثیر منفی برفضای سبز و خشک شدن درختان دارد، خودداری کنند.

رضایی در ادامه از آماده باش کامل تمامی سازمان‌ها بخصوص سازمان‌های اتوبوس رانی و تاکسیرانی خبر داد و گفت : به منظور ارائه خدمات به همشهریان سازمان اتوبوسرانی و سازمان تاکسیرانی فعال هستند.

شهردار کرمانشاه از شهروندان خواست در راستای مقابله با هرگونه خطر و اتفاق احتمالی جز در موارد ضروری از تردد در سطح شهر در روزهای برفی بپرهیزند و در صورت تردد باخودرو نیز از وسایل نقلیه با زنجیر چرخ در سطح شهر استفاده کنند و مراقب کودکان و سالخوردگان در زمان یخبندان و بارش برف باشند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار