رشت؛

امضای تفاهمنامه زیست محیطی

آموزش و پرورش گیلان و شهرداری رشت تفاهم نامه زیست محیطی امضا کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان ؛مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اعلام این خبر گفت: این تفاهمنامه در 5 ماده به مدت دو سال منعقد شده که با توافق طرفین قابل تمدید است و همکاریهایی مانند آموزش تفکیک زباله از مبدأ ، طرح شهردار مدرسه برگزاری کارگاههای سلامت و توزیع کارتن پلاست در مدارس بخشی از این برنامه ها است.

مهدی حاجتی افزود: قرار است بر اساس این تفاهم نامه بسیاری از مسئولیتهای اجتماعی و همچنین برخی از فعالیتهای زیربنایی شهرداری مانند ارتقای فرهنگ ایمنی ، کاهش تولید پسماند و تفکیک زباله با آموزش دانش آموزان در مدارس نهادینه شود.

وی با اشاره به اهمیت تفکیک زباله از مبدأ خاطرنشان کرد: آموزش دانش آموزان در تفکیک زباله و استفاده از قابلیت پیک نوروزی در تبیین پیامهای مربوط به حفظ محیط زیست فرصت مغتنمی است که آموزش و پرورش در اختیار شهرداری قرار می دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان افزود: حق هر شهروندی، داشتن محیط سالم برای زندگی است و دانش آموزان بافراگیری آموزه های زندگی شهروندی و انتقال آن به سایر اقشار جامعه نقش تعیین کنند ه ای در ساختن جامعه دارند.

همچنین محمد علی ثابت قدم شهردار رشت هم گفت: اساس برنامه های شهرداری رشت بر پایه پیشگیری است و بسیاری از پیامهای زندگی شهری مانند روان سازی ترافیک ، رعایت موارد ایمنی زندگی ، بهداشت و نوع سبک زندگی را از طریق آموزش می توان در دانش آموزان نهادینه کرد.

وی اظهار امیدواری کرد: با انعقاد این تفاهمنامه بین آموزش و پرورش گیلان و شهرداری رشت بهینه سازی نحوه زندگی شهروندان را در کلان شهر رشت شاهد باشیم.  




انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.