درخواست پناهندگی 40 سرباز ترکیه‌ای ناتو در آلمان

رسانه‌های آلمان گزارش دادند حدود 40 سرباز ترکیه‌ای ناتو در آلمان درخواست پناهندگی داده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، روز شنبه، مجله خبری اشپیگل و شبکه تلویزیونی "ای‌ آر‌ دی" گزارش دادند نزدیک به 40 افسر ترکیه‌ای که در پایگاه‌های ناتو در آلمان مشغول به خدمت بودند، در این کشور درخواست پناهندگی کرده اند.

با این‌حال، دولت و مقامات ناتو در این‌باره اظهار نظر نکرده اند.

این گزارش در حالی منتشر شده است که آنگلا مرکل – صدراعظم آلمان – قصد دارد به زودی با رجب طیب اردوغان – رئیس جمهور ترکیه – دیدار کند.

روابط بین آلمان و ترکیه به دلایلی مانند اتهام جاسوسی از روحانیون ترکیه‌ای در آلمان، نگرانی‌های آلمان درباره سرکوب مخالفان دولت در ترکیه و اتهام آنکارا مبنی بر این‌که برلین به شبه‌نظامیان پ‌ک‌ک یاری می‌دهد، رو به وخامت گذاشته است.

در این گزارش، از مقامات دفتر مهاجرت فدرال و نیز وزارت کشور آلمان نقل قول شده است. این مقامات اعلام کرده اند درخواست پناهندگی این افراد مانند سایر پناهجویان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

در ماه اکتبر، رویترز گزارش داد پس از کودتای نافرجام ترکیه، دولت این کشور صدها نفر از کارمندان بلندپایه نظامی‌اش را که در پایگاه‌های ناتو در اروپا و آمریکا فعالیت می‌کردند، اخراج کرده است. بسیاری از این کارمندان به ترکیه فراخوانده شده اند. با این‌حال، برخی به دلیل نگرانی از اقدامات تلافی‌جویانه دولت ترکیه، تصمیم گرفته اند در خارج از این کشور باقی بمانند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار